2007-12-19

11:e dagen Onsdag

Okej, nu har man kommit in på tvåsiffrigt på antal avklarade dagar på Ren Kur! Känns "STORT" för mig! Men som sagt, jag kommer fortsätta ta en dag i taget. Mina rutiner är att det första jag gör på morgonen är att dricka 1,5 liter uppvärmt vatten. Vad bra kroppen mår då- vätskebalansen blir återställd - igen då man under natten inte fått något att dricka på ca 12 h.
När man har fått i sig vatnnet är man direkt pigg och vital igen- det känns så tydligt i min kropp om det är underskott av vatten. Tvärtom- ibland kan jag bälja i mig alldeles för mycket vatten- allt för snabbt- då får jag nästan som en slags domningskänsla i huvudet o kroppen.

Igår orkade jag inte skriva så mycket eftersom hela dagen var stressig och fylld av aktiviteter utanför "huset". Men det var en mängd frestelser jag "utsattes" för - och det overkliga inträffar igen- jag är inte ett dugg sugen även fast det bjuds på - choklad, nötter, bullar, spelsiner, delikatessostar, rostat bröd, vin, lunch ute på stan -
Om jag någonsin får problem med vikten igen i mitt liv- kommer jag inte tveka om vilken metod jag skall använda mig utav - det kommer att bli CK igen. :) :) NU vet jag hur jag skall göra och vad jag har gjort för fel tidigare. Det beror nog på att cambridge är fullvärdig näring som gör att man inte blir sugen på andra saker. - Och jag saknar inte suget efter mat heller - kan jag säga- inte ett dugg! Hoppas att det kommer att fortsätta så här.

Idag måste jag förbi en sväng till Lena och handla nya påsar och bunkra upp förråden- över jul och nyår -
Nu är det bara - herregud- om fem dagar är det julafton! Det är ju ingenting!
Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Jag är sååå GLAD för din skull ska du veta :)

Jag drack också väldig mycket vatten förut, men fick veta att det inte är riktigt bra det heller, utan ca 3-4 liter räcker lagom.....Och dricken man mycket vatten på en gång så sköljs alla mineraler fortare ur kroppen.....Så nu håller jag upp vatten i en 2 liters kanna + fyller på den en gång under dagen och så dricker jag högst 2 vanliga glas per gång jag dricker.....Jag hade ju gått ner 3,2 kilo i alla fall, så vikten hänger nog inte på vattnet ;)

Kram på dig

skenet sa...

Heeeej Tina- inspiratören!
Åååå det värmer att höra att du är glad för min skull att det går bra! Tack! Det har under dessa 9 dagar blivit ett litet nöje att skriva om sitt "tjat " ang kuren och att man får svar, pepp, och inspiration + information av sina cambridgevänner!
Vad bra att du berättar detta angående vattnet för mig! Har funderat lite på det där också - att ibland känns det som om jag druckit för mycket vatten- men så har jag varit rädd att det skall "slå tillbaka" på mig- att man tex ska bli hungrig eller matt. Det är det jag är mest orolig för. Jag hatar nämligen att känna hunger. Vågar inte tro att det kan vara över- det där med hungerkänslorna - men jag har ju inte känt mig hungrig alls sedan typ 4-5 dagen- inte sugen heller - är det sant att det bara kommer att bli ännu lättare och lättare?

Helt overkligt härligt känns det då? :) För det går redan så lätt efter "bara 11 dagar" - hur var det för dig Tina!

Knäppt att det har varit problem att komma in på min sida!? har ingen aning om vad det kan bero på- men bra att du kan göra det nu!- För egen del tycker jag att det är guld värt att kunna gå in på din blogg ( och även andras! :) )och få inspiration och ta del av framgångarna- du visar vägen- visar att det går! Det är jätteroligt och inspirerande -

Jag skall testa att "bara dricka 4 liter idag" jämt fördelat under dagen! :)
Många kramar Skenet