2008-01-09

32:a dagen - morgon

God morgon!
tänk om tillvaron alltid kändes lika självklar och enkel som om mornarna!? Det vore härligt! Kort inlägg nu för det är bråttom iväg snart för att hinna med allt som skall hinnas och göras... jag skall i alla fall göra ALLT för att det skall gå bra med kuren därnere. Att bara försöka ta en dag i taget - som jag hittills har gjort och försöka ha i åtanke att lära mig av de gamla misstagen... dvs då jag ätit som en liten gris när det varit semestertider...
Kämpa på nu och drick mkt vatten ! Varje dag är en vinst!!! :) ;) :)
Kram Skenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad skönt att komma iväg på en solresa!! är faktiskt avundsjuk :) Men det är du värd nu efter allt med CK och säkert när det gäller en massa annat också :) Det är ju nu man verkligen behöver att komma iväg från allt slask och rusk här hemma. Får man fråga vart ni ska åka?

Tvivla inte på dig själv när det gäller alkoholen på semestern. Behåller du fokus på ditt mål så kommer du att klara dig från att dricka några alkoholhaltiga drycker. Du har ju klarat av över en månad på CK utan att fuska så varför skulle du göra det nu bara fär att du byter miljö. Visst är semester förknippad med en massa mat och alkohol men du har ju samma kropp att ta hand om oavsett om du är hemma i Sverige eller ligger och sola på någon strand på costa del sol. CK är ju dels till för att bryta gamla mönster och det har du ju delvis gjort genom att inte ha druckit alkohol på över en månad. Du klarade till och med av jul och nyårs helgerna utan att trilla dit och dessa helger är ju om inte förknippade med en massa mat och alkohol. Jag tror att du kommer att klara av semesterveckan på ren kur utan några problem. Du har ju din sambo som stöttar om det skulle kännas svårt.

En massa hejja hejja till dig för att du är så jäkla grymt duktig!!!!

Kram
Majblomman

skenet sa...

Hej Majblomman!
åååå vet du hur mycket Ert stöd på bloggen betyder för mig just nu! Jag vet inte vad som har hänt men just nu känns det verkligen skit-skit-skitjobbigt och utmanande att klara utav den här jädrans kuren under semestern ;) :) ;)

Ja för MONSTRET har verkligen vaknat till liv och lever om som tusan i mitt medvetande. Typsikt att montret skall komma fram precis till en stundande semester som skall vara avkopplande och inte uppstressande. För det är just så själen känner sig innuti- precis för tillfället. Jag förknippar ju semester så himla mkt med hängivning åt mat och dryckesnjutningar...
Självklart är jag sååå glad och tacksam för att få chans att åka till värmen (Kanarieöarna ska vi till ;)- har hört att det är 20 grader varmt o soligt där just nu) men med tanke på hur mitt monster lever om och VILL så mkt - kanske det vore bättre att jag blev dömd att vara kvar här bland slask och gråväder...sitta i sommarkläder utomhus en hel dag...få jag känner utav att jag "lever"... och får ångra monstrets dumma tankar...
;) eller något sånt...
Puh det känns bättre att skriva av sina frustrationer...

Hoppas att det hinner vända tills på fredag -då vi åker - att man kommer in i en slags skön flow-period igen...

Ja, för jag vill verkligen inte förlora det jag uppnått- med hårt slit- emellanåt! :)

Massa kramar och TACK för ditt peppande!! Det betyder SÅÅÅÅ MKT!!
// SKENET och MONSTRET ;(