2008-03-21

Skenet fortsätter sin kamp... :) :) (72 dagar kvaaar!!)

Hej! Hoppas ni mår bra mina kära dietkollegor!! :) :)
Ja visst har jag varit dålig på att uppdatera! Mitt nya jobb har totalt sugit musten ur mig kan jag tala om- tidigare hade jag ju den härliga ovanan att åka till systemet varje dag (nästan) efter jobbet o köpa några cider/vin för att "lugna ned mig" med både mat o dryck...- nu har jag varje gång jag känt av denna stress - istället åkt till gymet- även om jag inte alltid har haft lust till detta... och sprungit på löpbandet mellan 10-15 km. :) Herregud, det har verkligen en lugnande effekt! Efteråt är jag heeeelt slut o vill bara hem och sova- somnar lätt innan kl 22 på kvällen och sover som en stock fram till 06.00 då det är dags att bege sig iväg igen...

Låter kankse inte som det roligaste livet - men jag trivs ändå på ngt sätt, det känns tryggt att ha rutiner att klamra sig fast vid... :)
Ja och sedan blir man ju glad när man provar kläder... nu sitter faktiskt mina tävlingsshorts(stl 36) löst och jag har äntligen fått ned min tidigare jättebyst till stl 70B. En del kankse hade varit ledsen för en sådan sak - men inte jag- det är underbaaaart härligt att slippa d-kupor! :) Vad lätt det går när man springer! WOW!!
Hur äter jag nu då?
Frukost brukar bli CK eller en frukt - på jobbet äter jag i matsalen och tar alltid fisk/kyckling och sallad/grönsaker -tills jag känner mig mätt (sedan efter jobbet löpträning). Kommer oftast hem vid 20.00 tiden och äter middag som brukar vara protein+sallad. Om jag är extra sugen tar jag någon skiva rökt kalkonkött eller dricker yogi tee...
Funkar skitbra! Känner mig pigg och energisk- jag fortsätter och kämpar på här- nu känner jag väl att jag inte behöver gå ned ngt mer- nu vill jag bara fortsätta klara av att ligga kvar här o bättra på formen rent tidsmässigt ....

Kändes bra igår på jobbet(skärtorsdag) då vi hade flera enorma påskägg med en massa godis som alla sprang runt ikring o nallade utav... utom Skenet - jag var helt underligt nog inte det minsta sugen - sedan efter lunchen bjöds det på sockerbullar och gräddbakelser.... bläää kände jag bara- jag VILL inte stoppa i mig sådan skit... jag tog ett äpple - mycket godare och saftigare!

På kvällen när jag kom hem efter löpträningen så undrade älsklingen om jag inte ville ha ett glas vitt vin för att fira in påsken med men NEJ, jag var inte sugen - jag åt tre sojakorvar och några salladsblad sedan somnade jag... -

Ha ha... vad man kan ändras egentligen!? Nej nu skall detta lopp den 31 maj bli ett lopp som jag kommer njuta såååå mkt av! Av varje steg ! :)

Ska vara med i en hälsotävling på jobbet ( jo då vi har sådana också mitt bland alla bakelser o godis.... ;) ) då vi får ha en stegräknare och se hur många steg vi rör på oss varje dag- målet är att komma upp i 10000-12000 steg per dag.... stegräknandet skall börja efter påsk - jag frågade om jag fick ha på mig stegräknaren när jag sprang också- och det fick jag- hmmm känner på mig att jag kan ha chans att ligga rätt bra till i den tävlingen... :)

En härlig grej när man går ned i vikt är att okända människor tror att man är yngre - jag vet inte hur många som tror att jag är mkt yngre än de snart 30 jag skall fylla...
Nej, det sunda livet för med sig så många fler fördelar... okej en trist grej är att jag fått två blånaglar av allt kutande... men det fixar man lätt med lite nagellack... ;)

Nu längtar jag bara tills att vårsolen o värmen skall kika fram så man ngn gång får sitta där på det där utomhuscaféet o dricka tee etc. o njuta av våren o ljuset... :)

Hoppas att ni har det bra och fortsätt att fokusera! Vi kan lyfta berg om vi vill! hihi :)
Massa kramar o pepp till alla som kämpar med sina nya vanor!
Skenet

4 kommentarer:

Lite klokhet sa...

Hej vännen!
Äntligen ett livstecken från DIG:)
Vad skönt att det går bra för dig fortfarande....Detta med beroenden är inte lätt, oavsätt om det är socker eller alkohol....Själv har jag fallit djupt igen efter ett halvt år utan socker....Men jag tar nya tag nu och har klarat denna första dag BRA...Just nu är det en minut i taget utan socker som gäller....
Har också fått veta att min sköldkörtel inte funkar som den ska - provvärdena är åt helvete, så nu äter jag Tyroxin....Detta förklarar ju en hel del för mig - Hårlossning, håglöshet, trötthet, deppighet, magproblem och mensrubbningar mm....Hoppas att det mesta faller på plats nu och ordnar upp sig för mig....
Hejar på dig gör jag i vart fall - Maraton närmar sig med stormsteg....

Kram Tina

Anonym sa...

Hej hej gumman!

Hur mycket har du gått ner nu? Vad är din målvikt?

Jag känner igen det där med att folk tror att man är mycket mindre, har vid flera tillfällen fått visa legg på Ica (samma affär där jag har handlat i typ 7 år) vid köp av cigg eller öl till maken ;) och i kassan har det då suttit tjejer som inte ens e 20 så det e en kick vill jag lova. Första gången började jag bara skratta eftersom jag trodde tjejen skämtade men när hon bara tittade oförstående så slängde jag naturligtvis fram det =).

Wow! Har du storlek 36 på schortsen? då behöver du väl inte bli smalare?

Du e jättegrymt duktig och det e kul att du e så inställd på marathonet och att det driver dig framåt.

Kram BQ

skenet sa...

Hej Tina!!
Oj jag förstår att du haft det jobbigt - och så sköldkörteln också! :( Men BRA att du har fått en diagnos o medicin - nu kommer allt att vända skall du se- det kommer att gå mycket lättare när kroppen/hormoner är i balans! Precis som du säger så är det lättare om man bara tänker just på den här dagen - idag tex är det påskdagen och ikväll är det middag hemma hos min pappa- då gäller det för mig att inte börja överäta eller dricka- det är en "evig kamp" minsann... att inte falla tillbaka i gamla vanor...

Ja och ibland är man inte lika sugen på att kämpa- så var det för mig precis efter det jag kommit hem från semestern i januari - då kände jag inte alls för att banta överhuvudtaget emellanåt... men jag kämpade på och TILLSLUT och handlingskraften och viljan tillbaka...

Nej, ibland har man inte ett dugg lust att släpa sig till gymet- etc. men håll bara ut för nästa dag är man jätteglad, peppad och taggad- ja redan efter det att man klarat av gympasset... hihi

Vi kämpar på här tillsammans gumman! VI fixar allt! :) Hejja hejja TINA!!! Glad påsk på dig!
Kram Skenet

skenet sa...

Hej BQ!!
Härligt att höra att det går som på räls för dig!Mycket imponerad och inspirerad av dig!!! Herregud - du har ju kört rent nu hur länge som helst! Jag försökte skriva igår på din blogg men det verkar ju inte ha fungerat... jaaa jag o teknik... nja inte en klokren kombination... :)


Ja visst är det trevligt att man verkar se yngre ut! :)
fast viktigast för mig är att jag känner mig mycket lättsammare i sinnet- det är tom riktigt roligt att handla kläder upptäckte jag igår... köpte två härliga vårkjolar! :) :) :)

Känns underbart att tävlingsformen rent storleksmässigt är "klar"- ja för jag känner inte att jag behöver gå ned ngt mer - och så knäpp är jag- jag har inte vägt mig ännu och jag känner inget behov av att göra det heller - konstigt nog!?! Rädd att jag skall bli hysterisk då... eller ngt åt det hållet...och helt viktfixerad- för det kan jag tänka mig att jag kan bli...

Marathon ser jag såååååå mycket fram emot nu! Det kommer att bli underbart roligt och spännande att jämföra fjolårets lopp med detta! :)
Hur skall du fira den dagen då du når ditt mål?
(själv ska jag ju köpa några fina jeans utan strech he he) ;)

Vilken underbar liten fin hund du har fått! Förstår att lyckan bara ler mot dig! Hoppas du får en jättehärlig påsk!

Förresten- har du aldrig funderat på att bli konsulent för CK? :)

Kram Skenet