2008-04-26

35 dagar kvar - lördag morgon- lite rådvillig...

Pigg som vanligt- skall snart ut och springa - har laddat upp ny musik på MP3 spelaren- då känns det alltid lite extra trevligt!
Helt galet vad tiden rusar iväg - veckorna bara flyger fram och jag hinner inte med riktigt...

Jaha, hur går det för mig då? Jo - det har gått bra - jag är väldigt fokuserad på loppet kan jag säga - men jag börjar bli lite orolig för hur jag skall göra med kolhydratsuppladdningen som man skall börja med ca 3 dagar innan loppet... jag kommer ju svälla upp som en ballong antagligen - nu när jag kör på "lite kolhydrater" - hmmm vad tror ni mina kloka dietkollegor?
Har ingen lust att svälla upp 3 kilo i vätska...

Har sett att det finns ngt speciellt pulver som man skall kunna ta istället för att kolhydratsuppladda - då står det att man skall äta som vanligt - och "bara" ta de där extra tre påsarna som är fulladdade med en massa "bra" kolhydrater som man behöver under en stor fysik ansträningning - som 42 195 m är....

Känns lite jobbigt (helt sjukt att jag tänker så ha ha) att behöva svulla i sig en massa som jag inte har "fått" precis innan loppet- jag vill ju känna mig lätt och inte som en stoppad korv....
En del av mig tänker att ; ja men herregud ät en pizza kvällen innan loppet - perfekt laddad med tät energi - det borde väl räcka...? Ska man verkligen behöva äta flera dagar innan?
Jag har ju sprungit 25 km på protein-kost... det gick ju bra.... ja ja vilket babbel och vilket PROBLEM jag har ;)
Har ingen lust att springa på toa pga av magknip - genom hela loppet - tänk om man får det som effekt pga alla kolhydraterna man laddat upp med???

Råden som de ger är att man skall "äta som vanligt" - bara det att man äter lite mer - ja men jag äter ju enligt en viss kostmodell... hur skall jag göra då? Äta 300 g kyckling/fisk/fågel istället för 150 g? Eller?

Älsklingen ligger och sover... nej nu ska jag bege mig ut på en härlig tur och se alla glada människor och hundar - en sådan här solig fin tidig lördagmorgon!
Kämpa på! Snart är vi där! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Gomorron tjejen!
Vet du? Jag tycker att du ska börja äta mer långsamma kolhydrater tidigare en tre dagar före loppet - För att vänja magen liksom....Sen kan du äta mer snabba kolhydrater före om det är det du behöver för att orka springa...
För övrigt vet jag en som sprungit långlopp med bara protein- och fettkost i kroppen....

Kram på dig från Tina