2008-04-08

53 dagar kvar - tisdag... drömmer om ett annat jobb...

Idag blev det äntligen av att köpa nya joggingskor- och det blev ett par Nike -air -på rea, kampanjpris var 799 istället för ord. pris 1200 kr. Det kändes bra o passformen var super - så jag slog till!

Och nu har jag invigt dom med en 12 km runda- de kändes ju kanonbra! :) :) :)
Löpningen flöt fint idag och hade hur mycket energi som helst - brände ca 800 kcal såg jag - trevligt trevligt! ;) Nu kan man äta en god middag med gott samvete...
Idag blir det nog rökt kyckling+ keso+ grönsaker till middag, lunch var vit fiskfilé med grönsallad....

Fast vädret är ju inget vidare... bara grått, blåsigt och blötsnö... nja trevligare kan man nog ha det... i morgon väntar en lååååång dag och träning efteråt - sedan skall älsklingen o jag lyxa till det och gå ut o äta - det är så trevligt att man kan äta ute nu o ändå välja bra alternativ - helt underbart säger jag! :) ja, för det e ju bara att ta grillad mat (kyckling, fisk/fågel etc.) och sallad till... hur enkelt som helst och hur mumsigt också dessutom....

Ja, men livet är ju inte bara träning o käk... det är ju jobb också ;)
Idag var ungarna helt galna sista bildlektionen (7 st killar) for runt o levde om som om det var deras sista dag i livet- kastade sudd och pennor på varandra/lyssnade inte på instruktioner/ rev sönder dyra konstnärspapper/ ritade och klottrade på varandras arbetsmappar/ pratade högt och högljutt - sprang runt i klassrummet - ja det var en galenskap som pågick kan jag säga....

- de var uppspelta för ngn (idiot) fifflade med en tändare så brandlarmet utlöstes 5 ggr tidigare under eftermiddagen - så det var ut på fotbollsplanen med alla skolans elever - ställa upp i ordningsled - räkna alla elever - sedan in i klassrummen igen för att efter en stund höra att brandlarmet går igång ännu en gång- samma visa om och om igen...

Ja det är sådant här bland annat som gör just det fantastiska lärarjobbet så stressigt och frustrerande emellanåt- förstår att jag stack direkt till systemet tidigare.... ;)
Men nu styr jag medvetet kosan mot gymet - efter det att jag skrivit ett långt brev hem till dessa illbattingars föräldrar...
Hur som helst, gymet - är min fristad - där springer jag bort all stress och alla aggressioner... ut kommer jag som en Dali Lama... ha ha.... lugn som en filbunke....

Åååååå vill ha ett annat jobb ...
Trist-trist-trist - när jag tänker på det...

Hur som helst- när det känns jobbigt runtomkring - kan det kännas riktigt bra att ha ett bestämt mål som man kämpar för -
just så!
Kram Skenet

4 kommentarer:

Lite klokhet sa...

Hej min lilla supportergumma (på två snabba ben)

Livet är inte alltid så lätt - Och vi själva gör det faktiskt inte alltid lättare för oss heller;) Jag är glad att du hittat löpningen igen som en fristad och ett sätt att ersätta "systemet" på.....
Kram på dig

Anonym sa...

Hej Gumman.
Tack för peppningen och dina nyttiga tankar. Jo som sagt man kan ju undra vilka grodor folk kan med att kläcka ur sig! Men jag försöker att se det som en komplimang ändå, för det blir det ju när de stör sig.

Det betyder ju att jag faktiskt har åstadkommit det jag vill och inte det andra vill ;)
Jag tror att många föredrar att ha en eller två tjocka personer runt sig för att de själva ska må bra och när då en fetknopp som jag till och med blivit smalare än min granne så sticker väl det i ögonen, så det är så jag försöker se det. Det blir en nagel i ögat på dem att jag åstadkommit något som de själva aldrig skulle klara av, för det är ju såååååå lätt att gå på ren kur och det är ju fusk, det är ingen riktig viktnedgång, det är i alla fall så alla som inte lyckats själva säger! Men vi vet bättre.

Kul att dina skor blev bra även om de är dyra, men dina fötter är viktigare. JAg tycker att du är helt otrolig som orkar springa så mycket och långt. SJälv är jag astmatiker och har aldrig i mitt liv kunnat springa så det kanske är därför jag tycker att det verkar så tråkigt och jobbigt men du är helt otrolig!

Usch och fy för det här med jobb som man vill bort ifrån! Finns inget värre, jag förstår varför bolaget var lockande förut men jag tycker att du är toppen som bytt ut det mot annat!

Snart e målet här och jag hejar på dej hela tiden ;)

Kram
BQ

skenet sa...

Hej Tina idolen! :)
Tack för dina värmande ord! Nej ibland går det upp och ibland går det ned- så kommer det väl alltid att vara - men visst - ibland har man orken o verektygen att kunna hantera det där jobbiga - och istället göra ngt bra - en dag i taget "bara"...
Kram på dig och ha en fin dag!!

skenet sa...

Hej BQ!
Wow alltså- jag är sååååå imponerad av dig - jag skulle nog "aldrig" heller ha orkat gå på ren kur så länge som du har gjort! Helt otroligt - jag förstår om dina grannar är avundsjuka på dig ;) och säger de mest mystiska grejer ... hihi...
Ja men det är självklart att du skall ta det som en komplimang - när de står där med tusen naglar i ögonen ;) ;)
Konstigt att de istället inte "hakar" på - jag blir alltid inspirerad av driftiga personer - hmmm men det kankse kommer....

Ja ang. joggingen - jag tycker det är så meditativt med löpning- man kommer liksom över en tröskel - det är "ungefär" som att ta en långpromenad - fast detta går lite fortare... man kommer fram snabbt och man ser staden/omgivningarna - möter hundar/pensionärer som matar fåglar - minst 50 andra joggare/ barnvagnar o mammor/pappor/alkisar... ja man liksom möter "livet" som verkar där ute ... oj nu blev det djupt.... men det finns nästan inget mer underbart; vakna tidigt en ledig helgmorgon - om himmelen är molnfri- jogga runt Riddarfjärden - solen går upp över mälarens vatten - staden är helt tyst och stilla - svanarna och änderna simmar i viken - luften är klar o kall - man "ser" sin egen andning som ett gasmoln - endorfinerna i kroppen gör en så glad och allt är så vackert o så stannar man vid shellmacken och köper en ramlösa etc och känner hur varm kroppen är av ansträngingen - man är så glad och avspänd och allt är så vackert - och just det faktum att inte så många är vakna - känns som om man får ta del av en "hemlighet.." kan livet vara såhär härligt o underbart liksom...

... hmmm ja där är en av många andledningar till varför jag gillar att springa- det ÄR inte jobbigt eller tråkigt- tvärtom - det är heeeeelt underbart!

Kram på dig!
Skenet