2008-04-16

Onsdag - 45 dagar kvar

Jag har testsprungit över 25 km i ett sträck nu och det känns riktigt bra både i hälsenor och knän- en helt ok tid blev det också (för att vara mig) ... så det här skall bli riktigt roligt - ser fram emot loppet... det viktigaste är dock inte att det skall gå fort utan jag vill känna mig stark/sund och frisk/smidig. Ibland när det är dags för den "härliga veckan" - kan jag känna mig mkt starkare rent fysiskt - jag blir uthålligare - fast verkligen inte innan- nej då är jag inte på det ljuvaste humöret direkt- he he...

2 kommentarer:

Majblomman sa...

Hejsan!!

Majblomman har nu vaknat till liv igen :)
Jag följer fortfarande din resa mot marathonloppet och jag är grymt imponerad!!! Du har verkligen varit en förebild för mig som gjort att jag har orkat fortsätta när det har gått tungt!

Jag går fortfarande på ren kur och har nu gått ner 28 kg sedan nyår. Men jag måste komma igång med träningen för att kroppen ska bli lite fastare. Allt har ju tyvärr inte riktigt hängt med i viktresan.

Tycker du det är svårt att hitta en balans med maten? Jag är orolig inför den dagen då jag ska börja äta igen, att jag kommer tappa kontrollen. Vill inte rasera allt som jag har byggt upp med CK.

Snart är våren här och det känns så otroligt skönt att slippa ångesten inför då man är tvungen att klä av sig i värmen.

Ser fram emot ditt nästa inlägg.

Kram
Majblomman

skenet sa...

Hej majblomman!
Vad roligt att höra från dig och att allt har gått bra! :)
Jag kan ju säga såhär; Jag är gryyyymt imponerad av dig som har klarat av att gå på ren kur såhär länge! Oj 28 kilo- kan tänka mig att det känns helt underbart! Vad roligt att du skall ta examen nu och allt! Stort grattis till båda dina bedrifter!
Det här med att börja äta igen; jag har skrivit om det i mitt nästa inlägg- till dig.

För jag var också nervös och LIVRÄDD för att gå upp i vikt pga av att man började äta igen - mitt tips - var inte det! När du börjar äta - och då protein+sallad - börja motionera- 30 min räcker - du kommer att fortsätta gå ned i vikt/minska i omfång - det gjorde jag!- Även fast du äter! :) :) :)

Så var inte orolig för fem öre - njut av dina återstående cambridgedagar - stressa inte - njut av ditt nya lätta smala jag och le mot vårsolen!

Massa hejjarrop och pepp till dig!!
Kram Skenet