2008-05-27

4 dagar kvar - tisdag - soligt väder...

Igår var det ju näst intill omöjligt att somna - jag blir så laddad och taggad när jag tänker på loppet! Vill bara att starten skall gå av så fort som möjligt nu! :)

Men till slut lyckades jag somna i alla fall... idag skall jag ut på en liten tur med intervall-träning och i morgon skall de sista 8 km springas i ett lite snabbare tempo än den planerade "tävlingsfarten" avklaras - sedan ska man börja att ladda - !
Idag är det i alla fall CK som gäller och jag skall in till min konsulent o "byta" påsar -

Efter marathon är det bra att ta några CK-påsar under de närmaste dagarna efter marthon - för återhämtningens skull - jag älskar verkligen smaken på "vanilj-shaken" om man tar en massa is i och lite mindre vatten - jag kan lätt byta ut den vanliga vaniljglassen mot ett sådant härligt alternativ - i sommar! Dessutom är ju den så näringstät om man jmfr med vanlig glass som väl mestadels består av grädde +socker +emeguleringsmedel....

Enda lilla orosmomentet är stortån som känns lite öm - ngn trampade mig på tån + att jag sprang en del förra veckan och då under passen blev det också tryck mot just stortån och då var ju nageln redan i ett utsatt läge... ja ja- hoppas det inte blir en snygg blånagel som resultat - då blir det till att ha lila nagellack på tånaglarna i sommar ... he he...

Inga kommentarer: