2008-07-03

Hemma och vänder... + recept

Herregud vad trevligt och underbart det är med sol och värme! Jag är tyvärr tvingad o "komma tillbaka till stan idag" - i morgon bitti är det inbokade möten och andra ärenden som måste fixas...

men i morgon kväll åker jag tillbaka till igen... :)

Ja, det har inte hänt så mkt, jo det verkar som om jag fått en nytt smeknamn - vännerna har börjat kalla mig för "Skinnet" istället för "Skenet" - väldigt charmerande att känna sig som en typ lång hudflik ;) he he...

Har kommit på ett gott "nytt recpet" - en god röra - som jag kan dela med mig av:
Keso/minikeso ca 100 g
kavli kräftost 2 tsk
kräftstjärtar
gräslök
dill


Denna röra kan man äta som ett tillbehör med tex grillad lax/aborre/valfri fisk - jag tycker även att rödbetor smakar fint till - men man kan bara äta denna röra o ha en stor härlig krispig örtsallad till... eller varför inte på ett finn crisp kex? (bara 1gram kolhydrat/kex)

Först dissade alla familjemedlemmar min "röra" under grillkvällen - men sedan när de testat - ja då var de fast - tycker inte att det smakar som en tråkig träig keso-röra... :) (I kavli kräftmjukost är det bara 1g kolhydrat per 100 gr och 17 g fett/100g...)

Men sedan är det ju jag som har fått dissat grejer - äppelkaka med mandlar o nötter + glass/vaniljsås o annat gott som chips/annat tilltugg... färskpotatis/baugetter/potatissallad etc etc...

I morse tog jag en cambridgepåse när de andra åt baugetter till frukost - det är "ändå" lättare nu under den varma perioden att inte vräka i sig helt tokiga saker - det kommer säkert bli värre när höstrusket och de varma stickade tröjorna åker fram - men vi viktkämpar lever i nuet - eller hur!? Visst ;) :)
Det är ju det man ständigt övar på....

Stor kram Skenet eller .... hudfliken (skinnet)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hudfliken - den var bra :)
Du verkar ha det riktigt bra just nu Gumman - roligt att läsa...
Jag kom iväg till gymmet i går och tränade intervallträning på löpbandet - 4 minuters snabb gång, 1 minut jogging i långsamt tempo, 4minuter gång och 1 minut jogg och så avslutade jag med 4 mintuer gång i uppförsbacke...Kändes bra och känns bra idag också....Ska köra detta varannan dag nu ett tag och sen börja förlänga joggtiden efter hand....Känns som ett bra koncept för mig...Har varit in på jogg.se och läst massor och fått tips och råd därifrån - helt kanon sida tycker jag....

KRAM Tina

Anonym sa...

Hej igen Skenet!
Från och med nu kan du få följa mitt kurande del 2 under denna adressen:
http://kuracambridge.bloggagratis.se

Whish me luck friend!

Kram Tina

skenet sa...

Tjena Gumman och Idolen!
Jasså så du har BÅDE sprungit och nu ska du /har du börjat på ren kur igen! WOw säger jag bara! Åååå vad kul! Jag kommer ju självklart följa din resa och peppa dig om du nu behöver! :) Det är ju en perfekt tid nu att börja med en ren kur- varmt o skönt - ja för man har ju en tendens att bli lite frusen vill jag minnas!

Stort grattis gumman och HEJJA HEJJA!!! En dag i taget!
KRAM skenet