2008-08-29

Klaaaart -skööönt...

Oj vad bra det känns efter en löptur - blir alltid lika förvånad... frågan e väl när man kommer att lära sig förstå detta till 100% - då skulle man aldrig tveka eller tvivla på varför man inte skall ge sig ut i löparspåret i regn/nålblåst etc etc...

Nu har lugnet infunnit sig o man kan ligga o slappa på soffan o zappa mellan tv- kanalerna... eller ligga o läsa böcker/tidningar/magasin...

fast först lite allmän uppröjning härhemma...och ta hand om blommorna - tvätta och annat kul... ;)

kram skenet

4 kommentarer:

J sa...

Hej!
Hoppas du hade det bra i stugan! Det var ett hedervärt och säkert svårt uppdrag ni har fått, du och dina systrar, men det går säkert bra. Håller en tumme för det med, liksom för din halvmara. Du är ju helt amazing som ens orkar tänka på "maror" på ren kur! Det där med "evig kurare" har jag tänkt på. Det är nog smart att se till att alltid ha ett gäng påsar hemma. Har du ätit väldigt lite kolhydrater nästan hela tiden sedan du slutade kura, eller hur äter du?
Har hört av många att kycklingsoppan är god, men jag äter inte kött, så min favvo bland de varma är svamp. Annars gillar cappuccino blandat med kaffe, choklad-mint med mkt is, och vanilj med is och kanel. En och annan varm kakao kan gå ner nån gång också. Just nu "fredagsfestar" jag på en choklad-mint! Skål!
Ha en mysig fredag!
Massor av kramar och kraft/J

Anonym sa...

Hej vännen!
Vi kom inte till Svinsjön förrän 20 igår kväll och då antar jag att ni hade flugit tillbaka till Sthlm? Ringa kunde jag inte heller för min mobil råkade stänga av sig och pinkoden hade jag uppe i Gävle, smart eller hur :D Men nu är jag tillbaka i Gävle och på ren kur. Har ätit en massa skaldjur den här helgen men nu är det åter dags att pulvra :) Hoppas ni hade det trevligt och hittade svamp. Så du ska springa halvmaran nu, ja du är inte klok. Men det kommer gå så bra, jag hejar på dig. Nu ska jag iväg till jobbet efter att precis ha kommit hem...Ingen vila och ingen ro. Ta hand om dig, kram!

skenet sa...

Hej J-tjejen!
Tack för din kommentar - ja sången får gå som det går - gråter/hulkar/snyftar/sjunger falskt så gör man det - samma sak med halvmaran; det får också gå som det går - runt ska jag i alla fall - och sjunga ska jag också ;) :) hi hi...

jaaa ... efter det att jag slutat med ck-ren kur - gick jag på strikt GI-diet - eller lågkolhydratsdiet. Det fungerade jättebra! Började gå upp i vikt när jag fuskade med kolhydratsintag plus/och för stora portioner+ vin/cider... och samtidigt inte springa lika många km/vecka...

När det stod på jämvikt åt jag kunde en matdag se ut på följande sätt;
Frukost; 1-2 finncrisp med kräftost+keso+färska örter + tee/kaffe
eller en omelett +tee
eller en CK-påse +tee

Lunch+middag; antingen grillad kyckling/fiskfilé/tonfisk/skaldjur med sallad och lite keso+ färska örter. Kanske en klick hollandaise -sås/pesto annan sås etc med lite kolhydrater/stärkelse

mellanmål; salladsrulle(stort salladsblad som jag lade två-tre skivor kalkonkött+keso/örtkrydda) sedan rullade jag ihop allt till en rulle eller en kåldolme etc...

Men om man är veg. kanman ju lägga in tofu eller mer keso istället etc. Eller så tar man en Ck eller proteindryck...man kan säkert fråga på hälsokostaffären om variationstips etc

Omeletter/äggröra är också snabba och enkla sätt att få billig mat med lite kolhydrater + att man kan variera dem i oändlighet med svamp/fetaost/tofu/örter/quorn/vanlig hårdost/mjukost/pesto etc. + kryddor

Eller mjölk som man mixxar med kessella/ och ev äggvita/ och lite bär - mycket lite kolhydrater...

Det är ett superbra grepp att alltid se till att ha CK/annan proteindryck hemma om man nu inte orkar laga till någon mat - tycker jag!

Hoppas du hade en trevlig helg och en bra start på den kommande veckan! Jag tycker du är jätteduktig och gläds åt dina framgångar!

Stor kram och kraft// Skenet

skenet sa...

Hej Helena - gumman!!!

Å vad du har varit duktig som körde på skaldjur - då skall det nog inte vara några svårigheter att komma in i kurandet igen! Hoppas dagen har gått bra och att det modet är vid topp!

Jaaa det skall bli så roligt att springa på Lördag - men det kommer absolut inte att gå snabbt- jag gör detta som ett test - så var inte för snabb nu o säg att jag är så duktig he he....
jag kankse kommer sist av alla och är heeeeeelt utmattad! :) ;)

Vi måste ju ses snart - vi hade hunnit kommma till stan igen när du kom hem där vid 20.00-tiden... men vi kankse kan hitta ett annat tillfälle att ses!?

Stor kram och ännu en gång_ Mycket bra val du gjorde i helgen!

Stor kram och en massa kraft från mig !!! Du fixxar allt kickan!//skenet

//