2008-09-13

Lördagstankar...

Ååå vad härligt väder det var när jag var ute o sprang i morse - nu verkar dessvärre solen ha gått i moln - :)

Vår gamla tvättmaskin (som vi har i lägenheten) har gått sönder o nu har min älskling givit sig iväg på uppdrag för att köpa en ny tvättmsakin... han har hittat ett finskt märke - som visst skall vara något alldeles extra ;) Just det märket har min pappa tipsat om - för att han har en sådan i sin lägehet...

Igår var det världens liv i mobiltelefonen mellan de finska killarna i mitt liv (farsan och min älskling - båda helfinnar) ;) :) om just denna här finska tvättmaskin som var sååååå bra och såååå fin, billig etc etc.,... ja för finska tvättmaskiner - ja dom kan man ju liiiita på ... och tyst är den också - precis som finnar ;) :) hi hi...

Och nuuuu ringde precis älsklingen och sade att han hade köpt just den här underbara finska tvättmaskinen! Jippie! Han hade t o m skakat hand med försäljaren - så nu är nog flaggan i topp med andra ord! :) Det är något speciellt med karlar+maskiner+teknik... :)

NU blir det en portion värmande soppa för mig - med massor av curry! Mums!
Kram Skenet

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som löper Skenet! Så ni har haft fint väder idag? Här har det varit för kallt och dystert. Jag som trodde det skulle bli fint väder i hela Sverige.

Jag kan se scenariot framför mig med dina pappa och K *ler* Iofs är jag också kanske teknikgalen men det är så kul att höra andra killar. Pappa och syrrans kille brukar hålla på och när de pratar om verktyg så är det som att de pratar ett annat språk...lite roligt :)

Hoppas ni får kul med den nya tvättmaskinen.

Kram Helena

Anonym sa...

hejhej!
va roligt att hitta din blogg, själv går jag på ren kur sedan 8 veckor tillbaka och är snart i mål! Du ser jättefin ut i kroppen på din efter bild, starkt jobbat! När jag är klar med kuren måste jag också börja löpträna som en tok, ska nämligen springa milen i Tokyo den 22e mars! Blir nog lättare utan de där extra 16 kilona ;)

J sa...

Hej vännen!
Ja, jag har hört en och annan kommentar om att "om det är finskt så är det bra" i mina dar. En gång när min morbror skulle renovera sitt hus så hade han anställt ett par finska hantverkare och det skulle ju bli extra bra och rejält eftersom hantverkarna var finnar. Jo, tjena! Taket ramlade in och det var hur mycket strul som helst! Hoppas att din tvättmaskin är bättre! Jag har haft en finsk tvättmaskin en gång och den var faktiskt suverän. Håller med dig att man blir "avis" på män ibland också. Det räcker med att min gubbe sticker ut och springer ett par gånger så har han gått ner 5 kg! Det är ju så att man blir förbannad!;) ;)
Vad mysigt det var i Mariefred! Jag älskar stället! Tänkte på dig och Helena när vi gick omkring och njöt av allt vackert. Vad fint ni har växt upp!
Ha det bra.
Stor kram/J

skenet sa...

Hej Helenadarlin`!
Ja men visst snackar de finska killarna här hemma :) - tvättmaskinen skall installeras i morgon och jag skall få äran att vara med då under dessa timmar -
det skall hur som helst bli otoligt skönt att kunna tvätta uppe i lägenheten igen så man slipper springa ned för alla 4 våningarna och över gården med värsta tvättlassen (vart kommer all tvätt ifrån egentligen!?)) ;) Din kur går ju klockrent gumman och jag ser fram emot när vi ses snart!

//stor kram och jag är med dig i kämpandet gumman! You go girl!!- skenet

skenet sa...

Hej Fine!
Oj vad kul och Tack så hemskt mycket för fin komplimang! :) Vad roligt att du skall börja springa - du har precis gjort ett underbart VAL som kommer att ge dig så mkt glädje och lycka - på alla plan!
Har du någon blogg Fine!? Stort grattis till din fina viktminskning o kul att du gillar mitt tjat här på bloggen :) - för mig har bloggen varit superviktig - här kan jag vara skiitjobbig och sur/glad/gnällig/drömmande/töntig/ifrågasättande etc etc... och så får man interagera med så trevliga personer som man kanske "aldrig hade träffat annars" :)
Lycka till med löpningen och tveka inte att skriva ned adressen till din blogg - då blir jag glad! :)
Kram skenet

skenet sa...

Hej J!
Härligt härligt att höra att du har haft det såååå bra i M-fred!
Kul att du gillade stället o Strandrestaurangen! :) Jag skulle också kunna tänka mig att flytta tillbaka - tänk vi kankse blir grannar en vacker dag ;) :)
Då kan vi ta CK -soppa tillsammans o peppa varandra :)

Jag tycker du är suuuperduktig som kämpar med kuren igen o jag e övertygad om att du inte kommer att släppa greppet tjejen! För precis som härliga Helena skriver; du är ju en vinnare J! Det märks på dina inlägg! :)

Men men ... jag veeeet att det kan svida rejäääält att hoppa in i kuren igen efter ett upphåll- det är som om hela ens kropp (och väsen) bara skrikeeer och säger Neeeeejjjj!!! PAAAANIIIIK- ingen maaat nu igen - ingen nääääring - hjälp hjälp hjälp -

Jag tycker att det funkar att försöka varva ned just i dessa panikartade upplevelse-situationer - genom att sätta på favoritmusiken med en massa go i - och hoppa ned i ett varmt skumbad - alternativt kan man ha avlsppningsmusik :) Det GÖR underverk! Jag brukar också säga högt till mig själv framför spegeln; JAG KAN _ JAG VILL _ JAG SKAAAAAA!!! ;) :)

Detta tips fick jag från min CK idol Tina på ÅLand! Mycket användbart!

Stor kram o pepp till dig nu Gumman! - och välkommen tillbaka på Guldvägen igen! ;) :) Du fixxar allt- :) Skenet