2008-10-14

2:a dagen av tot 16

Jaaa för visst är jag på G! :) En dag i taget -tänket måste ju vara kärnan i hela det här projektet. Bara jag klarar just idag - det är det enda jag koncentrerar mig på. Vågar inte annat. Dagen har annars varit full med motstånd och tråkigheter alla kategorier - men jobb och annat tjafs med allt möjligt. En sådan där dag när man bara har oflyt.
...och när man har oflyt så brukar det ju generara antingen ångest eller oro eller kanske både och... och då gäller det att rannsaka sig själv och sitt beteende. Så på det sättet har jag haft fullt upp hela dagen. he he ;) :)

...har bäljat i mig totalt 2 kkr kaffe och flera liter varmt vatten - drygt 1,5 h kvar innan sista påsen skall tas som middag. Har läst klart boken. Vad kan man göra då? Gå en promenad? Hyra en film?

Har lite ont i axeln efter alla timmar framför datorn. Sitter o söker jobb/skickar ansökningar/letar utbildningar/kollar olika forum/internetsidor etc etc.

Nej jag måste nog ge mig ut o gå en kort sväng. Har inte varit ute på hela dagen. Känns ju nästan som om jag inte får luft.

...så ut i friska luften...

kanske skriver senare... håll ut nu kämparna!
KRam skenet

2 kommentarer:

BQ sa...

Hej skenet gumman.
Vi måste stötta varandra, vi som är klara du och jag men försöker att hålla oss där vi ska utan att kläderna börjar smita åt. Har också haft det jättekämpigt med ren kur det sista och det har helt enkelt inte lyckats, har blivit nere och deppig och då har godismonstret dykt upp och jag har inte kunnat stå emot det, men på veckorna har jag skött mig bra. Men nu har jag satt upp ett mål, den 16 nov, ska min kompis från STHLM komma hit ner och det var evigheter sen vi träffades sist. Hon har inte sett mig efter nedgången så jag har bestämt att då ska jag vara i tipp topp trim för det hade varit kul att känna sig på absoluta toppen när hon ser mig för första gången!
Och jag har ju en månad på mig så det lär jag ju hinna gott och väl och kanske blir det ett par kilon till =). Kämpa på gumman kram Bq

skenet sa...

Heeej BQ!
Tack för den fina kommentaren! Ja visst kan vi peppa varandra. Det har ju varit lite slitigt på sistone men nu har jag fått upp en liten gnista igen - och den skall vårdas och växa sig starkare - ur de mest gynnsamma förhållanden - som jag får av Er alla runtomkring mig med era härliga o peppande kommentarer. VI är ju ett stort och starkt krutgummegäng! Eller hur!!!! ;) :) :) Nu skall det eldas här och jag känner riktigt krutlukten och oset av elden!

Ja och dit kastar vi godismonster/demoner/för stora kläder och annat krafs - för vi vet ju vart skåpet skall stå ;) :) ;) :)
Var stolt, håll huvudet högt och tänk vad många DU har inspirarat att våra/orka och VILJA ta tag i sitt liv och genomföra sin dröm! Det är en STOR prestation du redan genomfört och de här dagarna på kombinerad kur fixxar du som en baggis!! You GO girl!!
Stor kram Skenet!