2008-10-26

4 dagar kvar -

Bara jag och taxichafförerna som är vakna. Deras bilar susar här runtomkring på de mörka regniga asfaltsgatorna. Det är rätt skönt och rogivande med dessa ensamma tysta mornar. Söndagmornar 5-tiden på morgonen.

Pigg och utvilad. Älsklingen ligger o sover. Vaknade av ett envist ljud - trodde det vara tourettgrannen i våningen under som var igång - men det var det inte - det var ett ljud i mitt huvud (!?!) ha ha.... ja om det inte är den gubben så är det alltså man själv som håller på och jäklas o lever om va... ;) he he


Har fått en jättefin present av älsklingen - ett par supertjusiga läderskor/promenadskor! Å vad fina skorna är och å vad han är underbar o snäll mot mig! Måste nog ta reda på om skorna behöver en sådan där slags "skyddsspray" så de står emot väta/slask etc så inte lädret blir förstört om man har dem utomhus - och det vill man ju gärna kunna göra :) ;) ;) :) Skorna har det passande namnet "sarah jogger" ja, det är ju näääästan Skenet jogger.... näää inte riktigt men jogger lät ju mkt bra! :)

Ja nu är det ju bara två dagar kvar man har av sitt 2o+ åriga liv. Idag och i morgon - sedan är man 30+ någonting... Vad snabbt tiden tickar iväg med oss. Tyckte just att jag var 19..23...27... och nu 30... och ändå har jag inte funderat så mkt på om man skall ha barn eller inte. Det känns såååååå avlägset. Fast logiskt tänkt och biologiskt tänkt kankse jag inte vara såååå cooool just i den frågan he he;) :) ;) Nej jag vill ju börja plugga nu och kunna springa - nu när man har börjat få upp tempot lite... ;) ja inte för att tempot är ngt speciellt högt - så är det i alla fall en utveckling för att "vara mig"...
Känner mig lite "ego" nu när jag går igenom mina tankar i skallen. Jag tänker hela tiden på någon jädrans självuppgyllelse eller självförverkligande - det kanske är väldigt omoget och EGO av mig att "vara"/tänka sååå... man kankse (i min ålder) borde börja tänka på barn.... varför kommer inte de tankarna till mig då? Är jag "efter" i utvecklingen kankse? De där tankarna om att VILJA och längta efter barn... jag har ju fått så mkt av barn att det "räcker o blir över" - genom de åren som lärare... ;) :) Jaaa- så är det kanske. Eller inte.... (?)

Vad lätt bilder fastnar i mig hjärna egentligen. Såg igår via ngn nätbilaga på hur en stor spindel åt upp huvudet på en liten fågel (verkligen bissart!!) och i natt drömmer jag om att jag har en liten örnunge som jag håller i mina kupade händer och som jag är tillsagd att ge till jättestora fågelungar (som föda) som gapar med världens käftar och jag vill inte ge ifrån mig den lilla luddiga örnungen som typ nästan är lika stor som de uppförstorade fågelungarna - och då börjar örnungen BITA mig med med sin starka o vassa näbb... så jag släpper den och den flyr sin kos o jag får världens komplexa skuldkänslor att jag dels är lättad att den stack och dels är jag skuldbelagd för jag inte lyckades med det jag var tillsagd...

Ja he he... så här på mornarna är det psykoanalys och självrannsakan med andra ord! He he :=)
Det skall väl vara ödesmättat när man fyller jämt. Egentligen är ju allt precis likadant - lika ödesmättat hela tiden! Så nu gör vi de där bra valen. Visst?
:)

Stor kram from skenet jogger

I förrgår blev det 15 km, i går 0 km och idag kankse det blir en runda - vi får se när det ljusnar... :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

JAAA, Skenet Jogger låter bra:)
Du har ju snart slut på din kur ju - duktiga du. Känner du någon skillnad på kläderna nu då?
Trevligt med födelsedag - det har jag också snart...Kan man kombinera födelsedagsfirande med kurande? JAAA, det kan jag i alla fall...
Kör på de sista dagarna nu, så får du trappa upp med mat sedan...

Kram Tina

J sa...

Hej goa Skenet!
Psykoanalys och självrannsakan är väl aldrig fel?! :) Det borde nog fler ägna sig lite mer åt egentligen. Jag tycker att du ska ta det alldeles lugnt med din 30-års dag. Man MÅSTE faktiskt inte vilja ha barn bara för att man är 30 (snart;)). De flesta vill det, visst, men det är helt okej att inte vilja också... Det är DITT liv och DINA val och du ska leva som DU vill. Lyssna inte på alla måsten och alla dumma människor som vill tvinga in en i en mall. Njut av din födelsedag och lev ditt liv som du vill! Jag hade också ångest inför min 30-års dag (vilken skräll va´?! Not!!! Ha, ha!)men jag överlevde den. Och 8 födelsedagar till... Nu närmar sig den 40:e födelsedagen och min förtrogna vän Herr Ångest kommer allt krypande nu också och talar om livets ändlighet och jag försöker att inte lyssna allt för mycket...
Som vanligt så imponeras jag av din styrka (och kondis, hihi!)och önskar dig all lycka och jag hoppas verkligen att du får en underbar födelsedag! Du är en oändlig källa av inspiration!
Kramar/J

Anonym sa...

Hej Skenet!
I söndags var det MARATHON här på Åland - Ålands Maran...Saknade dig i startfältet;) Nästa år skulle du ju kunna komma över och springa maran vetja - det är vackert här på holmen...Har en bäddsoffa som du kan få låna om du vill:)

Kram på dig

Tina

skenet sa...

Tjena Idolen!
Vad bra du kämpar på med kurandet! jag tycker du gör det SÅÅÅ BRA och ta bara en dag i taget så skall du se att Julafton strax är här! Själv kommer jag ju också kämpa på med kombinerade kuren för att "hålla mig där jag vill ligga"... Ja kläderna sitter faktiskt mkt bättre igen och det har varit ett litet helvete - att komma tillbaka - måste jag säga - det går FORT uppåt om man struntar i det man övat o tränat på så länge - dvs att undvika att känsloäta och att för mkt kalorier/kolhydrater. Det skenade iväg där uppåt när jag var inne i min depp-period.. men nu har jag vänt på färjan - ja det tar ju ett tag innan färjan tar an den nya riktningen - ett tag "verkar den ju bara stå still" och pumpar vatten... eller vad den nu gör...


Jaaa vad roligt med ÅLAND marathon! Jag googlade på det och det låter ju onekligen väldigt intressant! Vad gulligt erbjudande att du erbjuder mig husrum! :) Jättesnällt!!! :) Hmmm ja Idolen kankse det är så att du också står där på startlinjen!?! - det fanns också halvmarathon såg jag :) Åland verkar vara oerhört vackert o fint!
Jag skall kolla upp kring loppet lite mer - men det är mkt möjligt! Nu har du "sått ett litet frö i mig"! :) Stor kram på dig och vad glad jag blev för din hälsning!
:)

Kämpa på nu med kurandet gumman- DU är BÄST!!!

skenet sa...

Heeej J!
Vad kul att höra att du mår bra och hoppas att du kan njuta av ett litet höstlov nu/någon eller några dagar brukar ju rektorerna "ge lärarna en andhämtningspaus"! :)

Vad gullig du är mot mig i dina kommentarer - jag tycker att du inspirerar mig! Härligt att du e på banan - ja för visst är det en kamp - att hålla sig kvar på den nivån där man vill ligga - det tycker jag i alla fall - jag har sååå lätt att börja lata till mig för mkt och småslarva lite här o där - speciellt när jag hade min deppperiod - såg inte så mkt mening med allt kämpande... men det gör jag nu! ;) :)

Back on track - eller vad man nu säger! Stor kram och en massa pepp!!

Anonym sa...

Hej gumman!

Trevligt att jag kunnat så ett litet maratonfrö inom dig, men glöm det där om att JAG slulle stå på startlinjen;) I såfall hejjandes på dig då:) Och visst får du bo hos mig om du känner för det. Fast jag bor 45 kilometer från Startplatsen/målgången - men det tar ju en haltimme med bil bara...

Jag kämpar på med kurandet ska du veta och i morron är det vägning, så jag får väl se vad vågen visar för roligt/trist

Ha det bäst

Tina