2008-10-16

En Öppning? 4:e dagen av 16

Nu är det alltså bara 12 dagar kvar och jag är laddad till tänderna! :)

Igår blev det en lång härligt promenad och syrran peppade mig som fasiken! Dels med ord och kloka råd men också att "bara träffa henne och se hur snygg o fräsch hon blivit"! Hon har ju alltid varit en riktig pingla men OJ vad hon strålade och var liksom tidlöst vacker igår - hon har verkligen fått stora resultat nu med CK! Härligt, härligt och otroligt inspirerande! :) Sedan verkar ju hon ha träffat "Han" -med stort "H" - och hon var såååå exalterad över en massa spännande grejer och äventyr med denna karl... ååå vad glad jag blir för hennes skull!

Ja dessutom hände flera roliga saker igår; dels kom Älsklingen hem och han hade varit så gullig och köpt en gresent till mig - en parfym från Lancome... - Hypnose - ser jag nu att den heter... Så nu skall man inte bara bli tjusig med kuren - man kan dessutom dofta gott också :) ;) Härligt att han är hemma igen och i morse var jag så snäll och gjorde i ordning frukost till honom som han får ta med sig till jobbet; en vitaminkick; fruktsallad med apelsin/äpple/morot o pressad citron - grovt bröd med massa örter/salladsblad och ost. Han var så glad för det ha ha... så med andra ord; man kanske är inne i ketonfasen nu!?! Dvs att man kan göra det utan svårigheter och dreggel... he he;) :) ;)

Jo en mkt spännande eventuell öppning?!? Fick ett telefonsamtal igår ang. prospekt kring en utbildning som jag planerar att söka. Blev kallad till en informationskväll och detta är en slags KY-utbildning där det ser väldigt bra ut att få ett jobb efter avslutad utbildning och mina kvalifikationer verkade räcka till; minst 80 p på högskolan + minst två års livs arbetslivserfarenhet + ett avklarat mattetest o engelskatest som man gör när man blir kallad till skolan...

Man kunde pröva sina mattekunskaper genom att göra skolans/utbildningens tidigare års mattetest (som man kunde ladda hem via datorn) - och döm till min förvåning - när jag klarade full pott ! :) :)

- Det här testet är ju dock inte årets test- men men - det bådar ju gott (kankse!?!) inför det kommande testet - Hur som helst är jag glad som en gris nu! :)

Det enda jag önskar nu är att regnet skulle avta så jag kunde ge mig ut och röra på mig! MEn det kommer jag göra i alla fall - för just nu känner jag mig som en gås som det rinner vatten på - det bara rinner av - och visst tacklar vi alltid alla svårigheter och motgångar så - det "fäster" inte -på oss kämpare ! :) ;) :)

Min härliga konsulent är ett riktigt litet rivjärn och hon frågar ofta; ja ska jag bestämma mig för att vara en vinnare eller en förlorare i den här situationen? Ja men vi är VINNARE såklart! Det är ju där vi hör hemma! :)

Ikväll är det ju en jobbintervju och jag måste nog vara ärlig o berätta att jag planerar att söka en utb. - men att jag inte kan säga att jag kommer in eller inte... för det vet jag ju inte - men om jag kommer in på skolan så kommer jag att köra! Eller hur gör man egentligen? Har aldrig varit i en sådan situation som denna...

Ha en fin dag och kom ihåg att vi är VINNARE! Nu ska jag lyssna på min favvolåt; We are all the winners -we are all the best med Nick Borgen... he he...
(-nja , inte favorit låten men jag känner mig lika käck som låten idag!)

Stor (winner)kram Skenet

4 kommentarer:

Helena sa...

Det låter kanon, vad är det för ky-utbildning? Så du är värsta proffset på matte, varför har du inte sagt det tidigare :)

Det låter som du är på topp och det måste jag säga att jag är med:) Så härligt att vi tog oss igenom dessa dagar.

Den parfymen luktar väldigt gott, jag har den också:) Vad snäll han är och vad snäll du är mot honom. Ja det gäller att ge och ta.

Jag trotsade regnet genom att cykla till gymmet så jag tror du klarar det också, lycka till!

Kram

Anonym sa...

Tack för ditt peppande inlägg i min blogg (det senaste menar jag)Har svarat dig i min blogg också
Tror du att grisarna är lyckliga nu när julen närmar sig va;)
Du är säkert i ketos nu, det verkar så på din inställning till livet och det som händer runt omkring dig.
Och visst är vi VINNARE, inte förlorare - vi ska kämpa tillsmmans..
Kram Tina

skenet sa...

Hej Sköna Helena!
Tack för din hälsning och vi hade ett så fint telefonsamtal idag! Jag tycker om dig så mkt! Veet du det!?! :) Ja det hoppas jag att du vet kickan! :)

Jag berättade ju allt för dig då- om utb. etc. så jag skall inte hålla på och tjata om det här... ;)

Vi hörs i morgon igen! Stor kram och du eeeee bäst!!! KÄmpa som tusan mot målet nu!

skenet sa...

HEj Idolen!
Tack för svaret... ja jag blev ju lite djup där igår på kvällskvisten - och skrev i din blogg... blev ju lite orolig för dig - så du inte bränner ut dig gumman - ja ang sömnbrist etc...

Ja visst vill vi vara vinnare! Jag är nog lika viftande på svansen - som dina härliga hundar är- av engagemang och iver- när min konsulent frågar mig; Nå är vi en "vinnare" ller en "förlorare"... när vi tacklar den o den situationen... hihihi

Stor kram o ha en mysig fredagskväll med massa gott tee/film/böcker/hundar/vänner/familjen/tankar... etc etc :)

KRam skenet som viftar glatt med ketos-flaggan i topp!