2009-05-29

1 dag kvar ojojojoj vad det känns i hela mitt jag

nu denna dag - en dag av egentligen en massa vanliga dagar - känns det som på liv o död - och ojojoj vad jag älskar det! Idag eller snarare senaste veckan har jag varit hur nojjig som helst angående detaljer - tec idag vågade jag inte äta lunch ute m en vänninna för jag är rädd för att man ev kan bli magsjuk - när lunchmaten står framme i matkarantäner i flera timmar - dessutom i denna värme etc...
Min väninna tyckte nog jag var lite neurotisk men sade också att hon förstod mig fullt ut - så som hon har sett att jag förberett mig... Ja för inte heller vågar jag gå o äta maten de erbjuder på pastapartyt ikväll på stockholms stadium - tänk om ngn knäppis skulle hälla ngt demonpulver med magsjukebakterier i de stora plåtarna m pasta... huuu jag vågar inte ens tänka tanken... nej jag tar det säkra o äter m älsklingen - gott o medvetet tillagat med plasthandskar (he he) ja jag kankse är lite halvt galen just idag men faaan det kan man väl få vara - har ingen lust att sätta minsta lilla på spel just nu. Har tidigare haft salmonella o det e ju inget att leka med...

Ja för nervös e jag allt o idag bar det iväg o hämta nr-lappen på stadion - ojojoj vilken stämning o jäklar vad varmt det är inne i plasttälten o på Östermalms IP där jag o 18500 löparer (ca) kommer stå i morgon o vara fulla av förväntan, adrenalin o frustrationer... Jag såg min idol Evy Palm - vilken kvinna och oj vad korta alla elitlöpare är - kände mig som värsta lång-skånken... hon såg solbränd vältränad vital o lycklig ut.. :) Tänk om man såg ut lite som hennes "typ" när man blir äldre - det slog mig flera ggr hur många äldre löpare det är som verkar finnas därute o som har hållt igång så många år - vad vackra de ser ut allesammans - de har en helt annan lyster o utstrålning i huden o hållningen mot vad "soffliggarna har" - önskar att min motivation gällande långdistans kommer att hålla i sig :)

Därför har jag redan anmält mig till nästa års lopp - platserna släpptes idag o jag är med - HÄÄÄRligt- känns som om ingenting kan stoppa min energi just nu... sorry om jag e spattig men det e nog kolhydraterna o adrenalinet o nervositeten som gör sitt... känner mig nästan som en person med ADHD diagnos... ;)

E det inte konstigt egentligen - idag är en sådan dag då jag "får" äta - mycket o allt det man vill (det magen tål) men vad händer då .... nej DÅ är man inte det minsta sugen - det är helt galet om man tänker efter... jag är övertygad om att vi ordinarie dietare har tränat upp våra hjärnspöken en del - när vi har gått på diet ett antal veckor/månader/dagar etc...

Okej men ikväll blir det lugn kväll som består av att äta goda grejer o vila + att det "är" tillåtet - konstig känsla

Kram o massa pulserande kraft från skenet

4 kommentarer:

Weronica sa...

YEEEES!!
Imorrn äntligen så ska du få det du strävat och kämpat till....önskar dig all lycka och fint väder*s*
Jag har hållt mig borta en stund pga matnojjor osv. men e snart tebax igen hoppas jag.

Massa kramar och kraft till dig gummsan ska tänka på dig heeeela vägen=)

Angelica sa...

Men..det är ju idag! :D Åh, stort lycka till! Gud vad du kämpat och hållit motivationen uppe..har sagt det förut men du är en härlig inspirationskälla och förebild.

När jag jag kommit så långt att jag börjar springa lika mycket och långt som du, kommer jag fråga dig om alla tips och trix! Och tack vara dig (helt säkert) så går mitt kurande så bra. Jag är så tacksam.

Ni verkar få det varmt idag, jag hoppas det går riktigt bra för dig, det är du verkligen värd. Kraaam!

skenet sa...

Hej Wroncan!
Ååå jag har saknat dig o ditt härliga bloggande! Men aj vad jag vet om det där med matnojjor då man kurat ett tag - hoppas att du får bukt med dom o sams med "de små röda djävlarna" som kan sitta o tjattra på axeln o störa en ... jag finns alltid här o stöttar dig till 100 % - tack för ditt stöd under marathon - det bär jag med mig när det känns tungt efter 3 h... :)
stor kram o kraft från skenet som hoppas att du mår bra och är GLAD o skiner av lycka i sommarsolen! :)

skenet sa...

Heeej Angelica!
Men du är väl för söt - självklart kan jag ställa upp o ge råd - men jag e långt ifrån en expert - kul att du gillar att springa - då mååååste du ju bara vara med o kolla in Sthlm Marathon någon gång? Jag har lagt upp en massa inspirationsbilder före o efter loppet! :)

Tack för ditt stöd i marathon - det bär jag med mig under loppet o extra mkt betyder hejjarroppen o stödet när det börjar krampa i muskler o senor - men det e då vi visar vad vi går för - ;) :)

Du är ju gryyyym på att kura gumman - plus att du springer - håll fanan högt - sträck på dig och var STOLT och vacker - ända fram till mål! :)
stor kram o kraft skenet