2009-05-13

17 dagar kvar - idag kom startbevis - spänningen stiger...

Yes, när jag kom hem idag efter dagens löparrunda (på ca 1 h) låg det efterlängtade brevet där på hallmattan - startbeviset för marthon! Jippie nu börjar det närma sig! Ska bli sååååå roligt och kul o slititgt att kämpa sig runt banan, komma in på löparområdet o känna spänningen i luften -

Dagen innan brukar jag hämta mitt nrlapp som man skall ha synlig på bröstet när man springer loppet - vanligtvis hämtar man den vid Sthlms Stadium och hela området o tunnelbanan är full av sportiga deltagare från hela världen i träningsoveraller o kepsar. Efter det att man hämtat nr lappen får man biljettinbjudan till pastapartyt på kvällen och man får också en påse med lite allt möjligt krimskrams i t ex. en vattenflaska, inbjudan till andra lopp, kexchoklad, banan, tvättsvamp ( ja de vill ju gärna att man skall vara ren före o efter loppet) hihi ;)

Nej tvättsvampen får man för att man skall bära med sig den under loppet o när man kommer till stationerna med vatten kan man ta sin tvättsvamp o blöta den o krama ut vattnet över huvudet etc- det brukar bli varmt o det kan kännas mkt uppfriskande med en liten vattendusch som avkylning...

Förra året struntade jag i min tvättsvamp o lämnade den hemma men ojojoj vad jag ångrade mig sedan under loppet som var i stekande sol o 29 +grader... i år ska jag ha med min tvättsvamp o fästa den i ett litet snöre o en säkerhetsnål stl större i shortsfickan - superdjupersmart!! :)

Nu är jag så glad det enda svidande lilla moln på himmelen är att jag fått en vattenblåsa inte på fötterna utan på käften :(

kan det vara en förkylning på G? Hur som helst så kämpa på nu! Ge järnet!!!!
kram o kraft skenet

2 kommentarer:

Weronica sa...

Det börjar bli riktigt verkligt nu ju=)....startbevis tvättsvampar å allt haha.
Hoppas verkligen inte du ska bli sjuk NU!....nej skicka hit dina blåsor, å snorande näsa.....jag tar dina sjukdomar istället du behöver inte det just nu hmmm, fast då vill jag fasiken ha kexchokladen oxå haha.

Kämpa på nu....
Friska kramar=)

skenet sa...

Tjena kickan!! Puuh tur förkylningen verkar dra sig tillbaka - tack o lov! ha ha dagen innan marathon då är kexchokladen en het kolhydratkälla ;) :) Det trista är bara att då brukar man inte vara så värst sugen av ngn idiotiskt anlednig :( på just kexchklad.... då är man så fylld av nervositet så då är det lite lätt att inte känna av den minsta lilla hunger... ja den d'är lagen om alltings jäklighet hihi ;)

Under marathonloppet delar de dessutom ut extra kexchoklad till deltagarna vid ca 35 km avklarat lopp men det är svårt att svälja ned "den typ helt nedsmälta chokladsörjan" eftersom det varit så otoligt hett o solen har gassat på järnet o strupen är torr som sandpapper - min kexchoklad satt i halsen o ville inte ramla ned längs hela söder mälarstrand o upp till västerbron... melon eller ngt läskande hade kankse varit en bättre idè just då...

Hoppas du får en jättefin helg o att det gått fint att komma in i kurandet igen - det kan ju vara lite klurigt såhär i maj när det e så mkt fester o annat som lockar :)
kram o kraft till dig tjejen! SKenet