2009-05-11

Ansiktbehandling+tonfisksallad+ löpning + 2 ck - å vad underbart! :)

Å vad underbart härligt att ha skrivit sista provet på ett tag - yes! Nu vet jag ju inte ännu hur det har gått ang provresultat så jag kanske inte skall ropa "hej" ännu på ett tag ;) :)

Jaa... helgen spårade ut en liten aning - på fredagen gick jag upp tidigt o sprang på morgonen ca 10 km o sen efter tentan så drack jag vitt vin tillsammans m några kursare på en uteservering och oj vad det slog till ... men det var en härlig dag full av lättsamhet, o vår o utandning i luften ;) :)

Ja sen blev lördagen o söndagen desto lugnare o bättre med löparpass varje dag och idag måndag började jag morgonen med en underbar ansiktsbehandling (elevbehandling) på en hudteurapeut-skola...ekonomiskt o väldigt bra på alla sätt! :)

När älsklingen kom hem vid sjutiden så stack vi ut o sprang 15 km o nu på kvällen har vi ätit egengjord tonfisksallad vilket var supermumsigt! I morgon skall jag försöka köra på helt rent igen men idag orkade jag inte rikgtigt. Det är skönt att få ha lite substans i magen. I min sallad hade jag krispsallad, gurka,lök, en champinjon ;), ca 100 g tonfisk (i vattenlag) o sen pressad citron på - lite kapris och hackad gräslök.. nu sitter jag här o känner mig mätt, trött och belåten...

löpningen känns bara bättre o lättare o lättare vilket är mkt roligt - idag kändes det ett mkt kort tag som om jag nästan flög fram i luftrummet - men lyckan blev kort o snart blev jag andfådd igen ;) underbart är ju kort sjunger ju o säger en del hi hi ;) :)

4 kommentarer:

Weronica sa...

Åh ansiktsbehandling är du väl värd du starke kämpe=).....och tonfisksallad oxå, du som rör dig så mycket!
Härligt att det känns lättare med löpningen, snart så e det dax!
Ha en toppendag, big kram!

skenet sa...

Hej gumman och Kämpen! Tack för ditt ervinnerliga stöd o glädje - det betyder mkt ska du veta! Ja för du vet ju hur låg man emellanåt kan känna sig då man tampas med monster o andra frestelser....Dagarna närmar sig loppet men i stunden känns de återstående dagarna oändliga i sin framfart... (men jag känner igen mig i psyket hur det kändes förra året så det e "bara" att knata på så gott det går.... :)

Å Wroncan -jag tycker du är så duktig som varit på semester o ÄNDÅ skött dig så bra som du har gjort !!! You go girl!!! Nu gäller det( bara) att ge CK några dagar o sen vips helt plötsligt har psyket o kroppen fattat "greppet igen" - då blir det inte "lika mkt" morr, knorr o gruff från kroppen längre... men jag vet att du har det - du fixxar det!!!! Elelr huuur!!! :) :) :)

ja herregud vilka grejer vi utsätter oss för egentligen gumman! ;) :) Du är en förebild för oss alla!! kram skenet

PS.... jag minns från förra året - då jag stod vid startlinjen på "mitt livs lopp" - det är faktiskt värt det - slitet ger en fantastiskt härlig utdelning - svårt att förklara men varje dag vi skött oss så närmar vi oss målet.... .)

Jag tycker du är så duktig kickan - kämpa på nu - ingen dag är gjord i onödan! Kramar o kraft igen från skenet

Angelica sa...

Du är ju så duktig!! =) Älskar att läsa din blogg, det kommer hjälpa nu när det blir jobbigt framöver. Att se hur andra kämpar hjälper en själv, att veta att det är inte konstigt att ha motgångar och det går ju över! Min andra dag idag, känns ju så bra att vara igång! :)

Stor kram!

skenet sa...

Hej Angelica! Du kommer att fixa det här! Ge det några dagar av smärta o ilska o lite lidande o sen "poff" är du över på andra sidan - kroppen anpassar sig o skriker lite men vi fixxar det tillsammans - skriv i din blogg hur arg o frustrerad - motiverad o glad/ledsen/uttråkad du är - CK handlar mkt om att lära känna sig själv.... vissa dagar går lättare o vissa dagar är tyngre!!! Kul att du läser om det här "evihetstjatandet" ;) o gnatandet på min blogg...

Jag är ju egentligen ingen "naturligt smal person" utan lägger mkt lätt på mig om jag börjar fuska med maten /löpningen på en gång... så jag är nog en evig ckkämpe men jag tycker det är värt det för man mår så bra o trivs mkt bättre med sig själv när man känner sig stark o tar hand om sig själv o sin kropp/själ...

Nu jämför jag mig med syrrans kille som är 10 km löpare som är smal som en gasell o äter som jag vet inte vad - hans favvoriträtt är friterat grisspäck - huuuuuu.... ja det är sant!Han kan lätt äta upp ett kilo stek/fisk o flera l mjölk o ändå se ut som en senig smal sak...

ja ja hellre ck än grisspäck... hihi
kram o massa kraft till dig Angelica! Jag började också springa när jag var i 20 årsåldern - det är både superbra för kroppen + för cellförnyelsen - dvs man åldras inte lika snabbt - :) HÄrligt med andra ord!! Spring på o kämpa på- ta det lagom tempo o lagom distanser - lyssna på din kropp o så går allt bra!
kram Skenet