2009-06-03

börjar återhämta mig i benen

Skönt hur man känner att kroppen börjar känna sig någorlunda normal igen efter det kraftprovet. Idag kommer min söta lilla kusin upp o hälsar på och det verkar som om vi ska gå på bio - passar bra sådana här regniga o grå dagar.

Igårkväll träffade jag en gammal kollega o det var sååå trevligt att sitta o prata om allt - stort som smått! Jag är sååå imponerad av honom - klarade marathondistansen på 2 h 58 min! När han kom med förslaget att vi skulle träna ihop på bana ngn gång var jag inte sen att tacka nej :) Tror o vet att där finns mitt problem - jag måste köra mer intervaller om det ska bli ngt resultat för mig...

kram skenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Skenet gumman, eller ska jag kalla dig för Skinnet nu igen? Du e bara helt fantastisk måste jag säga och du är verkligen en inspiration. Tycker att du borde lägga upp en ny bild på dig nu som är på ditt nya jag juni 2009! Själv har jag faktiskt börjat komplettera mina promenader med en sån där Orbitrek eller vad det nu heter, du vet en sån där som finns på Tv-shop typ crosstrainer. Jag kör en mil på den och det blir väl i alla fall lite som löpning det är väl nån typ av blandning mellan löpning och cyckling, jag vet inte hur stor skillnaden är men det verkar ge resultat i alla fall. Jag måste ju skona mina knän och leder så jag vågar inte mig på vanlig löpning eftersom min läkare inte tyckte att det var någon bra ide för mig. Men svetten rinner i alla fall och kilona försvinner snabbt så det är gott.

Kram
BQ

skenet sa...

Tjena sötis BQ! Härligt att höra om din Orbitrek maskin - min pappa har en sådan o han är också helt förtjust då han inte kan springa pga leder/knän... jag har testat o det är ju både kul skonsamt o effektivt - so You go girl! :)

He he skinnet - ja nja du ger mig sådana komplimanger ;) :) men jag blir väldigt glad att Du tycker jag är bra - men det är ju DU som har gjort ett stordåd som har gått ned såååå mkt o lyckats hålla vikten - själv åkte jag ju upp big time i höstas/vintras o det jag blir "rädd för hos mig själv" är att jag antingen kör o lever hälsosamt - eller så kan jag lika gärna hoppa tillbaka till det "gamla livet" o leva efter dom dåliga vanorna igen med en lika härlig suprise som följd...

Jaaasååå... så du tycker alltså jag skall bjussa på en bild på årets form? Ja det kanske kan bli om ett tag då för nu har jag inte tillgång till kamera i dagsläget - men när jag får det så kan jag ju lägga upp det för mina ca 5 läsare på bloggen hihi ;)
Ni är ca 5 men ändå naggande goda :)

stor kram till dig o resten som läser mitt ervinnerliga tjat :) Kul att det går så bra för dig o skrivandet gumman! Du är så duktig o driven alla kategoerier - en inspiration för oss alla! :)
kram igen