2007-12-20

12:e dagen Torsdag- Taktiksnack! :)

Tvättstugan igen och jag är lycklig som få! :)

Nu börjar det närma sig julafton! Det känns inte något vidare laddat eftersom jag inte är sugen eller hungrig (fortfarande!?) :)

Själv kanske jag har gjort det "lätt för mig" över just julafton och de dagarna- då vi inte lagar någon julmat här hemma i lägenheten eller storhandlar någon mat till hemmet. Sambon - har redan varit runt halva Stockholms citys krogar och ätit julbord med jobbet och kompisar etc - så han har nog fått sin efterlängtade del- dvs han tycker inte att vi behöver ha någon speciell julmat här hemma i kylskåpet/skåpen. Vi har desto mer dukar och ljus he he ;)

En tanke slog mig igårkväll! Ja för om Hmmm om man tänker rent historiskt då istället kring julfirandet och hur det nu ser ut och utformar sig;

- Varför ska man äta så mycket över julen? Ja, för att fira Jesus födelse såklart. Ja, men vad fick stackars Jesus själv på julafton då?
Inte var det skinka och korv/köttbullar/alladinaskar - och jag vet inte vad- han fick antagligen enbart bröstmjölk av moder Maria.

- Så Tina!! - vad vi gör över jul är en "Jesus"- han fick också bara näringstät vätska under julafton! :) :) ;) - det e väl tänkvärt såhär i juletider-
- det ska jag säga på julfesten när alla lite nyfiket och rannsakande frågar mig ;
"Jaha- men varför äter inte du då Skenet? " Nej, svarar jag då lite svävande- för jag gör en Jesus i år!
Oj nu är det ned i tvättstugan en sväng!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bröstmjölk med mintsmak och kycklingsoppa:) Hi!

Kram på dig gumman!

/Tina

skenet sa...

Tjena Tina! :)
Ja uuuhh fy det låter inget vidare! Men cambridge är ju också "komjölk med massa extra näring"- ganksa likt nyfödda Jesus matintag ändå... ;)

Men jag har hört att kvinnors bröstmjölk kan variera i smak beroende på deras kost- så kankse om Maria gick på kombinerad kur- he he...då fick Jesus detta...