2007-12-20

12:e dagen Torsdag- rastlös

Idag har jag inte heller varit hungrig- men jag har känt mig lite "tom" i kroppen på något sätt. Händerna är lite torra fast jag hinkar vatten som vanligt. En stor grej har hänt en av mina närmaste vänner; vi är jämngamla och har känt varandra sedan typ 10 års ålder. Nu har hon blivit gravid- det var i och för sig önskat men de har redan prickat in det -trots att hon slutat med p-piller för bara en månad sedan. Wow säger jag!

Oj tanken är svindlande- tänk att någon av mina egna närmaste vänner skall få barn! Det blir på något sätt så nära- själv kommer jag att vänta. Jag känner ingen längtan efter barn själv- dessutom skall man inte ta för givet att man kan få barn heller. Min älskling verkar inte heller vara "stressad" på den fronten. Det är skönt att vi "synkar där.
I morgon har jag ett härligt uppdrag framför mig- förutom att hämta skorna- jag skall få vara parfym-rådgivare; pappa skall köpa parfym i julklapp till en dam han umgås med.

Har börjat fundera lite smått på om jag skall börja plugga till hösten! :) Universiteten söker man ju till senast den 15 April. Absolut ett ämne/kurs som leder fram till något jobb- om det nu blir att plugga igen! Hmmm ja det är en viktig grej att ta tag i efter nyår. Jag tycker det är så roligt att plugga och har saknat det under de senaste 2,5 åren då jag jobbat.

Sedan ska jag också försöka att ta körkort nu under våren. Det blir lite läskigt. Undrar hur det kommer att gå att gå på ren kur samtidigt. Kommer man att kunna hålla koncentrationsförmågan? He he...
Nu ikväll ska jag försöka fundera ut några bra nyårslöften 2008... och delmålsbelöningar...
Vad har ni för några? :)

Inga kommentarer: