2007-12-21

13:e dagen fredag morgon "Presenter"

Älsklingen kom hem igår- och hade med sig en flaska vin och sträckte fram mot mig och sade; "Här, det är till dig från min chef" ... Va ska jag få vin av din chef, tänkte jag!? Det fanns även ett kort medskickat där det stod skrivet ngt liknande som; "Hej Skenet! Tack för att vi får ha "sambons namn" här hos oss på företaget XXXXXX - i tid och otid - en riktigt god jul önskar vi dig"
Eftersom jag har druckit så många vinflaskor i mina dar- he he ;) ser jag att det är ett underbart italienskt kvalitetsvin från Valpolicella- vindistriktet i Italien. Han har verkligen bra smak den där chefen och jag har även ringt upp honom och berättat det för honom - om han inte nu redan visste om det ! :) Fin gest från hans jobb tycker jag!
Men vinfalskan får stå kvar i vinstället- helt förunderligt - känner jag inget sug att korka upp den- jag har INTE DET MINSTA sug efter alkohol eller mat - fortfarande!

Tack för det (vem det nu är som frammanar detta tillstånd!)

En sak jag låg och tänkte på igårkväll var det här med personlighet och att när man går på cambridge genomgår en slags metamorfos- förvandling- både till kroppen och utséendet- men inte minst MENTALT. Om jag nu har varit den där "Skenet" med mina dåliga beteenden och vanor och ersätter dem med nya vanor- då blir det ju en slags "ny person"som kommer "upp till ytan"- eller hur jag nu ska säga...
det blir/är spännande hur den personligheten nu kommer att utforma sig! Tänk, man kankse börjar att ta mer plats i rummet - eller säga ifrån på ett annat sätt om ngt är fel- etc etc.

Jo, en liten kul grej! Jag skall dagen innan nyårsafton (då har jag kurat i 22 dagar) träffa mina närmaste vänner- och ta en fika på stan - prata om E:s graviditet osv. Jag har INTE berättat om min pågående kur- och tänker inte göra det heller- det skall bli roligt och se om de kommer att säga något speciellt! :) Se något/märka något...

Ja vad mycket fyndiga och roliga lekar man kan ha för sig - när man inte äter! he he...

Inga kommentarer: