2007-12-25

17:e dagen, Tisdag- Juldagen

I morgon ska älsklingen och jag gå på bio och se "Arn"- det ska bli spännande och se på ett sådant påkostat filmprojekt. Idag vet jag inte alls vad som händer. Vi har pratat om att gå en härlig långpromenad. Det borde man ju våga sig på nu utan att bli hungrig/matt.

Jag kommer inte köra någon hårdare träning än promenader- så länge jag går på ren kur... sedan kommer marathonträningen köra igång på allvar. Ååååå vad det skall bli spännande! :) :) :) Tänk vad härligt att få springa lätt och ledigt! Det är bland det roligaste som finns! Tänk - löpträningen kankse kommer att utvecklas till det bättre- nu när jag har slutat att dricka alkohol!? :)
Hur som helst- jag har i ärlighetens namn inte några jätteambitioner med löpningen- det roliga är just att få luffsa runt i sin egen takt- så man inte är helt död efteråt. Jag har nog inte den där rätta tävlingsinstinkten för att bli en "bra" löpare- men det gör mig ingenting. Det är så roligt att det räcker och blir över i alla fall! :) :)

Angående just alkoholen. Det känns lite trist att tänka att jag kankse inte "kan börja" dricka alkohol igen- men för det första behöver jag ju inte alkohol- och för det andra ska jag inte tänka så- bara tänka " En dag i taget".

En dag i taget-tänket har ju snart lönat sig-redan! Snart har jag slagit mitt gamla ren kur rekord på 19 dagar! Det känns ju STORT! Som en slags milstolpe!

Inga kommentarer: