2007-12-14

6:e dagen fredagkväll

Idag har jag fått mycket gjort; tvättstugan och städning men också två promenader på sammanlagt 1 h och 40 min. Kändes helt underbart att vara ute och gå, se allt julpynt och belysning. Älsklingen har inte kommit hem från jobbet ännu och just nu känns det som om det inte kommer att vara så jobbigt ikväll- oavsett vilka kassar han än kommer att komma hem med.
Det har dock varit vissa frestelser som jag erbjudits; tex pepparkakor och rödvin. Var hemma hos pappa och vi pratade om julhelgen och Thailandsresan. Ser verkligen fram emot detta! Speciellt det sistnämda.
Visst Vinet var speciellt inbjudande men nej nej- inte ens en fredagkväll kan få mig ur gängorna... tänk på vad du lovade i morse nu!

Han tror nog inte riktigt på att jag skall fixa det här med kuren - skeptisk som han är- men jag skall allt visa honom - men FRÄMST - mig själv!
Vattenransonen idag är uppe vid 5,2 liter och det är nog tid att sluta hinka vatten nu om man skall kunna få någon sömn inatt. ;)

Kan man tänka så här när det är som mest jobbigt? det är nu det "tar på kroppen", det är därför den gör motstånd - alltså att den håller på att ge sig ifrån fettet/kilona...

:)

Ikväll händer det nog inte mycket; det blir soffan, ett bad och lite TV, kanske läsa boken...
Hoppas ni har en underbar smärtfri fredagskväll utan mayamonster som river o skriker...
kram skenet

1 kommentar:

hösäcken sa...

Hej! Det låter bra det där! Härligt jobbat, jag ser verkligen upp till dig! :D

5.2 liter, wow! *imponerad*
Trevlig kur-helg!
kram