2007-12-15

7:e dagen lördag morgon

Varför kan det inte alltid kännas som det gör på mornarna? Då känner man sig i sitt "esse" på något sätt. Men igår sent på kvällen var det inte roligt för mig-. Vet inte om det är psykologiskt- att nu är det helg-demónen som kommer fram eller om det beror på ngt annat, tex att jag tog de där raska långa promenaderna. På kvällen i alla fall, blev jag skitsugen och VILLE bara äta och dricka. Det var tufft att stå emot, men stormar lägger ju sig alltid.
Kom ihåg det! (Till mig själv!) :) ;)

Tina skev till mig i sin blogg igår att jag skall fokusera på att lyckas den här gången och inte intala mig själv att det är svårt och jobbigt för att det är helg. Helt rätt! Inte börja spänna sig. Tusan det har ju gått så fint nu den FÖRSTA VECKAN! JIPPIEEEEEE!!!!! WOW WOWWOW - där låter jag nästan som en hund... he he :)

VÄGNING
Hmmmm det här med vägning kan var lite stressande för mig då jag har en förmåga att bli helt fanatisk- att springa och kika efter möjliga förändringar varje morgon. Jag är ju medveten om min ursprungsvikt och att jag skall gå ned 17 kilo. Funderar på att fota mig från vecka till vecka istället. Jag hade tänkt väga mig den 1 Januari eller den 31 december. Varför på just dessa dagar? Ja men då har jag hållit på i över tre veckor, typ 24/25 dagar och då borde jag ju ha tappat en del. En kick för att hålla i sig över nyårsafton!
Jag skulle få världens kick över att se att man tappat rejält i kilon. Att väga sig vecka för vecka - kan stressa mig. Konstigt nog tycker kanske en del - då de får den där kicken av att se viktresultaten vecka för vecka. Men för mig är det stressande. Observera nu; jag är väldigt seriös den här gången men jag vill inte "stressa upp" mig själv. Cambridgekuren är ju oerhört effektiv och ger snabba resultat - jag vill bara ta en dag i taget. Känner mig lite som den där åsnan Ior i Nalle Puhs saga... :) Lite försiktig och "en sak i taget"-tänket.

Sambon sover sin skönhetssömn; appropå sömn! har drömt mardrömmar nu två dagar i rad! Ena gången handlade det om att jag brutit kuren och ångrade mig så oerhört! Panikkänsla i hela kroppen - den andra drömmen minns jag inte riktigt men man känner när man drömt en mardröm...
hmmm man kanse ska meditera? Är detta pga av kuren eller :) Men så jobbiga är det inte... det är ju oerhört skönt att vakna upp då och ta tag i dagen!


Idag är det eventuellt besök på ett 40-årskalas- mitt på dagen med tårta/bakverk/vin/champange etc. Ojojoj, men EN sak i taget. Allt ordnar sig.

1 kommentar:

hösäcken sa...

Bra att du klarade fredagskvällen! Det var nog den stora helgtröskeln, och nu är du över! Härligt härligt!
Vad konstigt med mardrömmarna, men det kan ju bli så för mig ibland, att när man är väldigt fokuserad på något under dagarna så drömmer man om det på nätterna, så det borde vara ett bra tecken! :D

En fortsatt trevlig helg!