2007-12-12

Trevlig överraskning

Har hört ett trevligt rykte på stan- min pappa har bestämt sig för att bjuda mig och mina syskon på en två veckors semester till Thailand i vår. Datum är inte närmare bestämt men det låter ju onekligen helt UNDERBART! :)
Plötsligt kändes kuren ännu mer rätt och lätt ;)

Nu till dagens utmaningar; jag har köpt födelsedagspresent till pojkvännen och han önskade sig delikatesser (såklart! ;)) Så jag åker in till en saluhall där de har dessa delikatesser och köper olika ostar som är lagrade på alla möjliga sätt och sedan får jag gå och bära en kasse som luktar gamal fosvett - ja vällagrade delikatessostar, det finns väl grejer som doftar bättre? Även några fina marmelader åkte med. ALLT är såklart till honom, inte till mig. Men det känns bara bra. Monstret har inte vaknat till liv (ännu).
Ikväll är vi båda överbjudna till pojkvännens föräldrar- som skall bjuda på tårta och hembakat/kaffe och vin. Hmmmm ...vad blir min ursäkt? Att jag går på kur eller att jag mår illa och inte vill ha. Men då tror de vä att jag har blivit gravid eller ngt sånt ha ha.... (det har jag ju inte blivit och dessutom inte heller planerat..)
Utmaningarna är att stå emot alla frestelser. Om det känns lika bra som det gör just nu kommer det inte vara några problem alls... men det finns ju ingen försäkring att detta tillstånd kan förändra sig... Men då får man väl "bara" tänka på morgonens överensskommelse.

2 kommentarer:

hösäcken sa...

Åh, vilket härligt rykte! Jag förstår att du blir glad vid tanken, hoppas nu att en officiell inbjudan rullar in i dagarna!

Vad bra du håller ut! Ser fram emot att höra hur det gick hos dina svärföräldrar!

skenet sa...

Hej! Ja verkligen ett upplyftande rykte- det är ju den här årstiden som man längtar som mest efter solen och ljuset... det vart ju inte så jobbigt för mig hos svärföräldrarna igår eftersom jag däckade med en hemsk huvudvärk på soffan... kankse var lika bra det- de hade gjort en massa mat/prinsesstårta, öl och hembakat.. fast jag skickade med sambon en whiskeycheddarost till "svärföräldrarna" som ett litet tack ändå/eller ursäkt. ;)