2008-01-03

26:e dagen - Kväll- joggingens biverkningar vid ren kur!? :)

Hej på er igen CK-kämparna!
Än så länge känns det faktiskt helt okej i kroppen- det har känts precis som vanligt!? Men klockan är ju än så länge "bara nio på kvällen". Jag brukar gå och lägga mig runt halv tolv. Men jag är inte "hungrig" - än så länge i alla fall- och det är jag oerhört tacksam för. Tvärtom har jag nästan kännt mig lite uppsväld- vilket kankse är naturligt om man häller i sig 6,5 liter vatten ;) :)

Men jag vågar inte tro att jag kommer att gå igenom det här helt smärtfritt... vi får se hur sömnen kommer att vara under natten- kommer jag att sova oroligt och vakna upp under natten, ha problem med att somna in, eller vakna upp och vara väldigt hungrig... så än så länge kan jag inte säga att "det är över".
Men jag SKA klara utav det - även om jag inte skulle få en blund på hela natten. :) Men just nu känner jag mig faktiskt trött och ser fram emot att få gå och lägga mig... kroppen känns härligt slö- ja som den brukar göra om man har anstängt sig fysiskt. Det enda som jag har märkt är att jag fryser lite mer än vanligt och att händerna är kalla som istappar... men det kan jag väl stå ut med... :)

OM det nu inte skulle bli några allvarligare biverkningar att motionera - än vaf jag hittills lyckas erfara- så är det ju bara att fortsätta med kankse 2-3 lätta pass per vecka? Men men ... det svaret har jag antagligen först på Lördag- jag är lite orolig för att jag skall bli extra hungrig i morgon- att hungern kommer först då...??? Ja, ja den som lever får se....

Har precis kollat på det där programmet igen; Tre stora brudar och en liten klänning- och det är ju såååå motiverande- till att byta upp sig till en mer hälsosam livsstil. :)
Hoppas att ni har haft en bra kväll!

Kram och god natt- en glad och än så länge lättad Skenet

4 kommentarer:

sturag sa...

Tjena Skenet, alltså det måste vara en bedrift att få i sig 6,5 liter vatten, fattar inte hur du gör, nu innan jag har börjat så känns det obegripligt mycket, men man kanske ändrar sig, skulle känna mig som en som en elefant.. hihi..
Ha de bra, nu ere snart bara helgen kvar för mig!

Anonym sa...

Hej hej,
snubblade in på din blogg i sökandet om det finns någon annan än jag som har kört CK längre än en vecka ;) alla tycks ge upp efter det....
Själv har jag hållt på sedan 13 Oktober och ner ca 21kg. Det flyter liksom på efter ett tag och man slutar tänka på att varje dag är en "Cambridgedag" vilket är bra. Har dock hållt mig hemma med maken under hela storhelgerna så att jag inte skulle känna det så jobbigt.
Kör på bara och motion är inget farligt så länge du inte känner att det känns för påfrestande. Själv tränar jag varannan dag och tar promenader där emellan.
Måste bara fråga, hjälper det mer att dricka såååå mycket vatten?
Jag kan bara säga att till slut så är det grymt svårt att hålla jämn takt med det där vattendrickandet =) måste verkligen skärpa mig!!

Kul i alla fall att höra från nån annan!

skenet sa...

Hej Peter!
ha ha... nja såååå svårt var det inte att hälla i sig så mycket vatten--- först på morgonen vid sju tiden blev det 1,5 liter uppvärmt vatten- sedan precis innan kl 12 och min första ck-påse blev det 1,5 liter vatten till den - sedan stack jag ju iväg och sprang på gymet och då fick jag i mig en halv liter vatten.

Kom hem vid 16.00 tiden och då drack jag först 1,5 liter vatten och vid 17.00-tiden drack jag 1,5 liter vatten ytterligare...
Fast sedan sprang jag- elefanten på toan till klockan tolv på natten... ha ha ... :)
Men detta eviga vattendrickande berodde ju på att jag var så rädd att bli matt, hungrig, inte kunna sova etc. pga att jag tränat..
:)
// Skenet

skenet sa...

Hej b_queen!
Vad kul att du har kört CK- så länge! WOW -vilken bedrift! Heder åt dig! :) -21 kilo måste ju kännas helt underbart!
Jag hade hört att man skulle få i sig extra mycket vatten om man tränade- så att man inte skall bli matt eller trött...därför hällde jag i mig som en galning.. hihi..
- och jag mår förträffligt bra idag -dagen efter träningspasset-

Kul att höra att man "kan" träna -även fast man går på ren kur! Har du själv någon blogg som du skriver i? Det är så roligt att följa andras ck-resor- min länk-funktion är inte helt automatisk verkar det som... :)