2008-01-03

26:e dagen- tidig kväll (torsdag)

- Åååååå hoppas att jag nu INTE har gjort något DUMT!!!

- Nej jag har inte ätit något förutom ck. MEN jag skulle ju iväg till gymet en sväng och sagt och gjort- jag gav mig av. Det kändes härligt och roligt att "hitta på något"-byta miljö.

Så jag byter om - går upp på löpbandet och börjar gå min promenad. Sedan har jag ju min MP3-spelare med mig med en massa superbra musik och när jag lyssnar på den får jag sådan uppåtkick och energi... så jag tänker, men jag kan ju bara TESTA att springa en liten bit- hur det känns i kroppen och hälsenan. SÅ jag testar- och OJ vad LÄTT det gick!??!! Mot tidigare- det kändes som om jag var en tändsticka - typ kankse inte rikgtigt ha ha men vilken skillnad! ;) :)

Så vad händer? Jag kan inte bärga mig o stå emot- jag joggar försiktigt på och det känns som om det flyter- det ser mkt smidigare ut också- även fast det fortfarande skumpar;) :)- men det ser / och känns mycket smidigare- så rätt var det är är jag uppe i 5 km... men då säger förnuftet ifrån- det känns fortfarande jättelätt för att vara mig och min kropp- men då lägger jag av- för jag har inga planer på att bryta kuren för att jag blir panikhungrig och snurrig i huvudet ikväll....
Efter jag duschat o så får jag lite ångest- tänk om jag blir hungrig- tänk om det blir för stor ansträningning för kroppen-- iiihhhhh...

Nu kankse ni tycker att jag verkar hysterisk som får ångest av att jag har sprungit en liten bit men det var så roligt och jag ville ju bara testa- för att konstatera att det nog kommer att fungera till marathon - dvs tappa i vikt och sedan börja springa igen- ååååvilken löparglädje det kommer att bli!!! :) :) :)

Hur skall jag ta mig ur den här situationen ikväll då utan att det kommer kännas att jag kommer att dö av hunger och matthet?
Jag planerar på att få i mig totalt 6,5 liter varmt vatten idag- har redan kommit upp i 5 :) ;)
- det borde ju mildra det hela...
Hmmmmm får se det här som ett expriment- för jag SKA- jag KAN och VILL klara utav att hålla mig till kuren även fast jag fick ett dumt infall där på gymet...

Lita på att jag kommer att skriva ikväll för att berätta hur det känns i kroppen/psyket...etc
Vad kul att första dagen har gått bra för Majblomman! Hejja Hejja - du är minst halvvägs till Ketonfas nu redan! BRA!!! Det här kommer att gå superbra för oss alla kämpar! Vi tror på oss själva och vår förmåga så går det bra!
Kram och PEPP till oss!
SKenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad roligt att det kändes så bra för dig på löpbandet!!!
Jag kan förstå att du känner som du gör inför att hungern eventuellt ska komma tillbaka. Om hungern kommer att bli påmind så tror/vet jag att du kommer att klara av det hur bra som helst!

Det är nog smart att dricka lite extra vatten i dag. För många år sedan då jag funderade på att testa Nutrilette så såg jag att det fanns kapslar som man kunde svälja med mycket vatten och som sedan skulle svälla i magen så att man inte kände någon hunger. Vad tror du om det? kan kanske var ett komplement så att man inte behöver dricka flera liter mer än vad som är rekomenderat för att inte bli hungrig.

Ska in och kolla senare i kväll och se hur det har gått för dig, inte för att jag tror att det har gått något annat än bra :)

Kramar
Majblomman

skenet sa...

God kväll Majblomman! Tack för ditt inlägg! :)
- än så länge - känner jag inte utav någon hunger eller snurr i huvudet- nu är klockan ca 21.20... peppar peppar att det här tillståndet håller i sig... :)

Yes! Angående de där nutrilett kapslarna- jag har också testat dem vill jag minnas för några år sedan- men det kankse är bäst att ringa "deras nutrilettlinje" - först - och fråga om kapslarna inte innehåller några som helst kcal - för man vill ju inte hoppa ur ketosen- när man kommit in i detta underbara tillstånd hihi ;) :)

....ja, för man har ju inte direkt många kcal att "spela på" innan man har överstigit 500 kcal/dag- om man nu har ätit sina tre påsar- det rör väl sig om ca 30 kcal som man har till godo utöver påsarna...

Åååååå Självklart blir man såååå lycklig av att märka att kuren fungerar på så många plan- man BLIR ju snabbt smalare och man bibehåller ju musklerna och kraften- HELT MAGISKT HÄRLIGT!!! Tänk att de där små grå påsarna innebär rena trolleriet -eller hur!?! Härligt härligt! Hoppas din andra dag varit bra och inspirerande!
Kram på dig! Skenet