2008-02-12

109 dagar kvar- tisdag

Vaknar och ser att det är frost ute! Jag slutar aldrig att hoppas att vakna upp med minst 15 plusgrader ute, sol, fåglar som kvittrar ... men det dröjer väl ...

Nej, här händer inte så mkt förutom att jag känner att motivatioen bara blir starkare och starkare- nu hoppas jag att vågen håller i sig- o jag skall göra allt för att underhålla motivationsvågen också...

Det här med viktminskning, det är inget lätt projekt egentligen. Ta till exempel en vän till mig som upplever sig själv ha ca 25-30 kilos övervikt, som senaste månaden har börjat träna hårt på gym 5 ggr/vecka- kondition och styrketräning och lagt in 5 små måltider per dag med uträknat kolhydrat/protein/fett andelar. Resultatet var 2 kilo minus efter 1 månad. Vad vi måste slita egentligen om vi vill gå ned i vikt!

Ibland är det lätt att glömma bort hur förhållandevis lätt cambridgematen gör det för oss- för att tappa i vikt. Fast då MÅSTE man konsekvent hålla sig till kuren - annars är känslan att man åker upp och ned som en jojjo i vikten (o kroppens vätskebalans).
Okej det var dagens tanke...
Kämpa på mot målet! :)
Det känns väl härligt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjingeling Skenet!

Jo, du har så rätt så. Man tränar, promenerar, dricker och allt möjligt annat för att få igång nedgången och så händer det inte så mycket på vågen och det känns såååååå tråkigt ibland. Men jag tror det är värt allt slit som man går igenom ändå. Vi kommer att bli så smala och snygga efteråt och dessutom om vi bestämmer oss helt och sköter oss sen så behöver vi ju aldrig göra det här igen. I alla fall är det så jag har lagt upp det från min sida. En sista gång och sedan aldrig mer.

På tal om vitaminer till håret, jag köpte Panto-3 och de ska vara jättebra när man tappar hår, men det kan ta en tid innan man märker något så det är nog bra om du börjar nu.

Vi hejar på oss ;)
Kram
BQ

skenet sa...

Heeej BQ!!
ja visst kommer vi att bli "stunning" till sommaren! :)

Ja nu GÖR vi det här för sista gången! Jag tror att när man är klar kommer man (förhoppningsvis) vara så "rädd" om den nya vikten- så man vill inte fuska genom att äta en massa skräp!

De där tabletterna skall jag kolla upp- jag tycker det är så kul att jag har en ck kämpe vid min sida att snacka med ...

kvällarna är fortfarande jobbigast- när sambon lagar mat- dagarna flyter på riktigt bra!
Nu kör vi på och vi är ju helt enkelt hur bra som helst!
Hejja hejja!!
Kram skenet