2008-06-28

Långpass och kalldusch

I morse gav jag mig ut på ett rikgtigt lånpass - det blev 28 km på 2h och 40 minuter - kändes helt underbart! Det var perfekt väder - molnigt, mulet och ca 17 grader. Stack ut vid 8.00 tiden på morgonen - folktomt o gatorna för sig själv -utan bilar etc. - och idag skall vi ut på utflykt- älsklingen o jag- till Gripsholm Slott och se Europas största porträttsamlingar - målningar från 1500-talet fram till nutidskonst - ska bli jättekul!

För att komma tillbaka till passet - jag blev lite förvånad över flytet o kraften som aldrig verkade ta slut - helt konstigt kan jag nog bli som "urstark" när jag har min vecka i månaden... det kanske är alla undantryckta agressioner... ha ha...

När jag kom hem så satte jag på duschen och spolade iskallt vatten på benen så länge som jag bara stod ut - för att få till en blodgenomströmning i musklerna och vet ni vad - det funkade - nu känns ju benen som nya! ... Sedan en vanlig varm dusch - och sedan för att avsluta med att spola benen med iskallt vatten igen -

Så skall jag alltid göra efter långpassen - det iskalla vattnet kände man först inte utav- för benen är ju ångande varma av all ansträning - så nu klarar jag nog av att gå runt i Gripsholms slotts hundra rum (tror det är över 300 rum i slottet om jag inte minns fel....)med "nya ben"...

Stor kram Skenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman!
Är inne igen och läser om dina löparbravader - låter så härligt...Tänk om jag skulle komma till samma form som du är nu, någon gång...Nu har jag varit sjuk ett par veckor och har inte ens orkat promenera, men jag börjar att friskna till nu, så jag har planerat att fara till gymmet i morgon och träna lite styrka och jogg...Nu ska jag just ur på en promenix med "dom jag bor med"...
Må så gott och kram på dig...
Tina

skenet sa...

Hej Tinagumman!
Tråkigt att höra att du varit sjuk - var försiktig bara att sätta igång med träningen - om du nyss varit sjuk.

Det verkar som om din nya kost fungerar riktit bra för dig?! Själv märker jag att jag inte blir lika sugen på "skit-mat" om jag håller mig undan bröd/ris/potatis/socker etc - vi är nog lite lika där - men visst, ibland kan jag ju även ha mina dagar ¨då jag har detta "mentala sug" efter pizza och annat skräp...

Klart du kommer att komma iform gumman! Alla resor tror jag börjar med att man "vill" något - och du vill ju! :) Jag vet en jättebra sida om du vill läsa på mer om jogging och tips etc/forum och det är www.jogg.se

Den sidan brukar jag läsa när jag behöver lite inspiration :)

Tack för din kommentar - det är verkligen en jätteskön känsla som infinner sig - när man klarar utav att springa länge, länge- man känner sig nästan oövervinnlig (i alla fall just för stunden)

Hoppas du f¨år en fin promenad med dina fina hundar!

// kram Skenet