2008-06-30

Måndag - regn och rusk -

Igår blev det lite mycket av det goda för min del - och då betyder det att det gäller att hålla igen lite idag... Varför är halloumiost och rödbetor så gott..? ;)


När man springer långpass brukar kroppen skrika efter extra mycket mat - även lite extra rop efter "mindre bra mat" såsom pizza etc.
Igår var jag riktigt sugen då älsklingen beställde pizza till lunch - men jag lyckades stå emot :( Men ibland känns det bara så triiiist... alltid denna självkontroll....

Det är lätt att man (jag) börjar tänka tankar som att ; ja men det kan jag väl få unna mig... nu när jag sprungit så långt...
Men...den trista sanningen är nog den att det bör jag nog inte göra - jag vill inte ramla tillbaka i gamla, dåliga vanor - för då kankse jag får upp "smaklökarna" -för det man under lång tid har försakat... men visst - helt lätt är det inte att stå emot de där demonerna - de finns fortfarande kvar- och ropar efter skräpmat...


Igår följde jag med älsklingen på en liten tur på ca 5 km - som avslutatdes med ett dopp i Mälaren - så häligt det är att bada efter springturen...

Jippie; på onsdag skall det bli sol och 25 grader varmt... längtar...men idag blir det dock bara regn och rusk... man kankse skall ta och läsa klart de där böckerna som aldrig annars blir av -

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud vilken skillnad! Otroligt vad smal du är nu! Ska lägga ut mina så småningom också,men inte riktigt än. Du är så duktig Skenet och jag beundrar dig verkligen. Jag kämpar med min självdisciplin varje dag och det är förbannat tufft. Önskar att jag också hade så där smala snygga ben, men det har jag aldrig haft. Sen är mitt hull som jag har kvar löst och sladdrigt pga att jag hade så mycket övervikt, men det börjar bli bättre. Du e bäst, kram BQ

skenet sa...

Hej BQ!
Tack - Vad snälla komplimanger som du ger mig! :)
Ja det blev ju mkt bättre än vad jag hade vågat tro/hoppats på... eller hur man skall säga - det är just det som är det "fina" med långdistanslöpningen - att kroppen verkligen omformas - herregud jag hade tre fettveck på ryggen/midjan och var lite kobent för jag hade så mkt fett på insidan av benen - för att inte tala om alla celluliter på låren - nu är vecken borta och celluliterna syns inte längre - jag är helt chockad själv - (!???) Har inte använt några cremer eller laserbehandlingar o allt tjafs som finns i tidningsannonserna...

Men vad jag vill visa är att "om det funkar på mig" - så fungerar det lätt på alla! :) :) :)

Lågintensiv motion under lång tidsperiod kombinerat med protein+ grönsaker + all frukt o grönt utan för mkt stärkelse eller kolhydrater+ "bra" fett från (makrill/lax/ost/mjölkprodukter etc

Eller cambridgepåsar om man nu vill att det skall gå i lite snabbare takt - ;)

BQ- du själv har ju genomfört värsta bragden - jag är superimponerad!!! Vilken tjej!! Men visst är det trist o banta ibland och visst är det trist att alltid behöva ha den där självdiciplinen - vet ju att jag går upp i vikt lätt som en plätt - om jag börjar rucka det minsta på gränserna - men visst kämpar vi på tillsammans!? :)

Helt ärligt tycker jag inte att det är så stor skillnad hur jag äter nu och hur jag åt när jag fortfarande gick nedåt i vikt - men kroppen anspassar väl sig där den "vill ligga" rent storleksmässigt.... (?)

Du har säkert fått världens spiror redan nu! Sedan kan man ju alltid hjälpa naturen på traven - med tex ett par kihlklacksskor eller andra skor m lite klack -
Ja tex min byst är ju hängig nu när den minskat från E-F kupa till B kupa (ibland A tom...) men då drar jag bara upp bh:n i axelbanden - och vips har de åkt upp där de "skall" sitta"... :) ;) he he...

Det finns alltid bra knep för allt! (säger jag sådär klämkäckt ha ha)

Sedan hörde jag från en annan vän som gått ned mkt i vikt att det kan ta upp till 1 1/2 år för huden att "dra ihop sig igen" -

För egen del så bryr jag mig inte om det skulle hänga eller sladdra lite - jag kan tycka det är lite fint - det visar på att man kämpat som tusan! :)

Men visst är vissa dagar DÖDSKÄMPIGA - då vill jag bara hoppa tillbaka i tiden då jag kunde äta och dricka utan "dåligt samvete" - men frågan är om man var lyckligare då? Jag var glad så länge jag hade chilinötterna och ciderna kvar - sedan när de var slut - kom det dåliga samvetet och lite skuldkänslor för att jag hade kastat i mig så mkt skitprodukter -

Det är ju inte så trist heller att sitta i solen med en stor ask med jordgubbar eller en CK som man mixxar med massa is så det blir som glass... + att det gör gott- för både kropp och själ...
:)

BQ- du är också bäst! En stor inspirationskälla för oss alla som bloggar om hälsa och viktkämpar...

Nu går vi ut och njuter av sol och sommar!

Stor kram Skenet