2008-08-18

18 augusti -Off we go again...

Semestern är slut - nu börjar vardagen iiiigen och jag har bestämt mig nu för att ta tjuren vid hornen på en gång nu...

Den sista veckan har det av någon (!???!!!!) anledning inte gått så bra för mig - trots att ni har peppat mig här på bloggen och varit bästa hejjarteamet - jag har ju liksom vetat om att det är sista veckan med älsklingen och då har jag ju velat ha det så himla mys-pysigt med honom- inkl. myspys i matväg...

Och herregud vad det är lätt att lägga på sig volym igen när man äter kolhydrater! Så fort man börjar rucka på sina regler och går tillbaka till gamla vanor - så kommer kommer cm tillbaka - ojojoj vad kolhydrater och socker binder vatten...
Nu sitter jag har i mina kläder som inte sitter så speciellt lagom löst längre - nu ska de göra det. Om jag inte klarar det nu så kommer jag säkert att gå upp alltihopa igen... åååå jag är rädd för att göra det - då jag känner att det inte skulle vara en omöjlighet att nästan omärkbart glida in i det här njutar livet igen o inte tänka på konsekvenserna - utan bara leva för stunden...

Visst, lite har jag ju tänkt på vad jag stoppat i mig under veckan men "lite" räcker inte för mig o min kropps gener - min kroppstyp verkar vara "elit" på att lagra energi... he he

Jaaa det skulle ärligt talat inte förvåna mig ... att om jag blev strandad på en öde ö så skulle jag klara mig väääldigt länge - utan att svälta ihjäl- min förbränning e så låg .... ha ha... jaaaa det gäller att slå sig för bröstet för någonting i alla fall.... ;) utifrån förmåga till överlevnad...


Så nu är det följande som gäller;
1) resna ut kylen på godis/nötter/vin
2)bunkra upp med CK
3)fram med kastrullen och värm vatten
4) hmmm... joggingskorna lägger jag på hyllan nu i ngn vecka då jag vill köra ren kur... det började bra sist (den 11 augusti) men det höll bara tills jag kände mig okej igen o sen han jag fuska upp mig igen - ja allt på en vecka he he ;)


Mina "små" mål;

-fyller ju 30 i slutet av oktober - då vill jag ju kunna känna mig fin o i form ;)... jaaa hur var det nu jag hade bestämt... jag skulle väl köpa designerjeans... ojojoj... det blir till att spara nu då ;)
- åker på semester i mitten av januari med älsklingen + ett annat par- och dessa två personer är hälsan själv - golf- fotboll-tennis-löpning - handboll - då vill man ju hänga med i svängarna...

- marathon 2009- det blir till att ligga i med träning och vikten för att slå tiden 4.06...herreguuud hur skall jag lyckats med detta!? Var det verkligen jag som gjorde det där... känns avlägset kan jag säga... ;) :) ;)

Så idag kommer jag alltså träffa en riktigt "god gammal vän" - Hello Monstret - I am back och jag är sååå glad att se dig igen :) ;) :)

Men nu kämpar vi på som tusan! Ja för det är ju lite kul o roligt att ha ett projekt igång också! :)

Stor kram skenet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej snälla goa Skenet!
Tack för dina värmande ord!! Det känns helt konstigt att DU skriver att JAG inspirerar.Du är ju min löpnings- och CK-hjälte/guru/idol!!! Hoppas att vi kan hjälpa varandra nu när du börjat med de magiska små grå påsarna igen. Du kommer att fixa det galant, det vet jag!Tänk om vi kunde bunta ihop våra monster-jäklar och bara ha ihjäl dem!Men om de någonsin kommer att dö så tar det nog lååång tid. Och de lär ju knappast ge upp, bara så där... Men jag är med dig hela vägen. I promise! En fråga: (hoppas att det är ok att jag frågar förresten)hur gick det med jobb för dig? Har du bytt bransch?
Ge ditt monster vad han tål nu, så ska jag tvåla dit mitt så det visslar om det!
Stor kram
J PS Klart du får länka! När/OM jag lär mig nån gång länkar jag gärna din blogg om det är ok? DS

skenet sa...

Hej J!
Tack för dina uppmuntrande ord! Ja med det är klart att du inspirerar! :) Ojojoj du har ju kört ren kur ett bra tag nu! Det är jättestarkt av dig! Det härliga med CK är att man får ju resultat så snabbt - plus att ketonkropparna (tidvis) hjälper psyket på traven då man slipper det där eviga "suget" - dock kan man ju vara psykologiskt hungrig - men det är skönt när man märker hur magsäcken krymper - och ibland kan man ju nästan känna sig "mätt o belåten" när man tagit sin påse- men detta tillstånd infinner sig först efter ett antal dagars kurande... :)

Sedan skriver du ju så insiktsfullt på din blogg! Jag känner igen mig i så mycket - undrar om det här monstret är just så här "starkt" i sin frammarch för just vissa människor - jag har ju en del i min bekantskapskrets som typ aldrig är hungriga - inte på samma sätt som jag är! jag har ingen aning om hur dessa personer lyckas!?! Men jag vill nog tro att vissa känner kankse inte lika stark hunger som alla andra...

Eller så är man som min älskling - som ofta är hungrig meeeeen - han har tokhög förbränning - (han äter ju som en häst) - dagen efter hade jag varit hur "puffy" som helst om jag satt i mig sådana mängder - medans han fortfarande ser ut som vanligt - lång o slank -

Ja ja... hur som helst - jo det här med jobb (såklart du får fråga! ) :)
Nja jag har ju sökt jobb- alla möjliga - har blivit kallad till intervju men jobbet har gått till en annan sökande - så just nu hjälper jag älsklingen med hans företag o då kan jag fixxa grejer med detta (turism) det är roligt o socialt! Men jag skulle ju dock behöva ett annat riktigt "heltidsjobb" - tänkte söka till Universitetet/högskolan nu till våren - vet att ansökningstiden går ut den 15 November-08 -
Det är många kurser jag kan tänka mig att läsa; antingen ngt innom kommunikation eller marknadsföring - eller ekonomi - eller det kankse skulle vara roligt att bli tandtekniker/man gör skalfasader - Karolisnka har utbidningar och man blir intagen på intervju (en kvot är sådan) och annars har de väl "vanlig antagning" baserad på betyg...

Det är svårt att hitta passande jobb för en bildlärare som helst inte vill jobba som en orsningspolis/väktare/säkerhetsvakt i sin tjänst - som lärare - har jag förstått -

Om jag vetat hur premisserna är/ser ut för en bildlärare i stockolms förorter - så hade jag aldrig gått denna utbildning - eller försökt mig på denna bransch - jag har för känslig o ömtålig själ för det tror jag... det är synd på ett sätt för jag tycker verkligen om barn/ungdomar och konst/bild/skulptur/skapande verksamhet/etc. :)

Oj, nu blev det ett långt inlägg ha ha... men som sagt; jag söker tjänst för fullt - hade ju betald semester under sommaren - men nu är jag arbetssökande igen! (förutom jobbet på företaget då..)
:) :)

Har du också börjat jobba i dagarna? Vad/vilken bransch är du inom - om du nu vill avslöja det!?
:) Hoppas det går fint idag för dig på kuren!

Stor kram från skenet

J sa...

Hej Skenet! Ja du, jag känner ju igen mig VÄLDIGT väl i det du skriver också! Enda skillnaden är väl i princip att alkohol aldrig har varit nån större lockelse för mig, men alkohol är ju också kolhydrater så skillnaden är ju inte så stor egentligen. Vad spännande att det är så många olika yrken du kan tänka dig! Jag håller verkligen alla tummar och tår för att du ska hitta ett riktigt bra jobb eller att du kommer in på en utbildning du trivs med! Jo, jag har ju skrivit tidigare att vi har många likheter du och jag; jag behöver gå ner mellan 15 och 20 kilo tills måljeansen passar, jag är intresserad av konst och kladdar (mycket hellre än bra) gärna själv, jag gillar att springa (har aldrig sprungit så långt som ett marathon dock),jag är halvfinsk och jag är lärare på för 7-9 elever ;-)!Nåt som skiljer oss är att jag har haft tur och inte råkat ut för nåt så jobbigt som du gjorde, utan jag har haft en otrolig tur och har jättegulliga elever. Klimatet på skolorna är säkert mycket hårdare i storstäder. Jag bor i en liten stad och jag tror att det är skillnad. Jo, jag har kört länge, men det har inte hänt så jättemycket på min gropp än. Läste på viktklubbens forum om en tjej som gått ner från 74 till 66 kg PÅ TVÅ VECKOR!!! Då börjar jag fundera över vad det är för fel på mig. Jag mäter mig ju och känner på kläder och skulle gissa på att jag gått ner ungefär 4-5 kg på FEM veckor!! Vad gör jag för fel?! Varför är det sån otrolig skillnad? Jag VET att man inte ska jämföra sig med andra, men jag blev lite missmodig nu, känner jag... Har du nåt tips?
Hoppas att du har haft en bra dag och att ditt monsterskrälle håller tyst och låter dig kura ifred!
Massor med peppkramar till dig, min kära bloggvän. / J