2008-08-06

Nya mål - nya tag - om ett tag... ;)

Hej mina härliga kurare o kämpar + ni som läser! :)

Ja jag veeeet.... jag har inte uppdaterat eller visat mig så levande på sista tiden men det beror nog mkt på att min älskling har semester o då försöker jag utnyttja varje liten spillra av tid till utflykter/etc. med honom...
men visst ruvar jag på mina framtida planer - de gror härinne som i en gödselstack kan jag säga.... ;)

he he... ja men igår när jag sprang i 13 gradig stormande snålblåst o det verkade som om det bara levde faan runt omkring mig - så kom jag på en mkt bra idè i konstens tecken - jag har en idè om att göra ett konstnärligt performance -som sträcker sig under "minst" (!?!) ett halvårs tid - det handlar inte om bantning eller diet - det handlar om energi och kraft - hur man kan visualisera detta så att det blir "tydligare" mer greppbart - för gemene man... alltså hur energi och beslutsamhetens anda kan "forma" dig- ditt väsen - som en skulptör formar sin materia... det är konceptets kärna kan jag säga...eller det "önskar" jag att jag skall kunna förmedla genom att visualisera det på ett begripbart sätt för gemene man.. person...

Men... det är som sagt bara på ett idé - stadium fortfarande... men jag har som sagt stoppat min idè i en gödselstack o där skall den få gro och må gott - vad är då min gödselstack? Jaaaa.... att leva lite gott -- eller.... så känner jag snarare utav en slags frustration o då handlar jag ... då blir det till att leverera .... ;)
Stor kram skenet

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min cybervän!
Låter som en bra gödselhög du skaffat dig *skrattar* Väntar med spänning på forstsättningen...
Tack för ditt, i vanlig ordning, långa inlägg i min blogg....
Var och sprang 7 minuter på bandet idag, men känner av hälsenan - undrar vad det kan vara....Har börjat att träna hälsenorna i trappan - om du vet hur jag menar, då jag läste på Jogg.se om att man ska göra det om man får ont....
Kram på dig gumman
Tina

Anonym sa...

Hej,

Jag hittade din blogg genom att söka på cambridgekuren. Jag har läst om dom dagarna i december men pallar inte allt läsa allt. Hoppas du vill svara på några frågor? Jag har precis börjar kuren

Hur lång tid tog det för dig att gå ner dina 16kg?

Har du upplevt några negativa bieffekter

Måste säga att du skrev bra och man känner igen sig hyfsat bra -trots olika kön.

/Mattias

Kanske återkommer med fler frågor i resans gång

skenet sa...

Hej Tinis!
Ja attans vad de där små rackarna kan sticka till! Grrrrr!! Tur att jag har min supprorter till karl här hemma som hädanefter har varit min "beskyddare" - han jagar ut alla getingar ur lägenheten :)

Så han har att göra nu under sina sista semesterdagar - då vi har ett getingbo här alldeles intill - men eftersom vi bor på 4:e våningen är det liksom inte bara att "hoppa" ut på takåsarna o göra ngt åt deras lilla näste...

Hmmm det blir att vara kreativ - för att komma på ngt bra för illbattingarna(getingarna) skall flytta...
;(
Kram skenet

skenet sa...

Hej Mattias! Tack för ditt inlägg och roligt att du tycker att jag skriver på ett igenkännande sätt... ja bloggen har ju varit lite som en "dagbok" för mig... och jag ville verkligen ta mig själv på allvar denna gången jag skulle viktminska - och då kan man inte "lura sig själv" - jag ville vara rå rakryggad och brutalt ärlig som jag bara kunde - inte gömma mig bakom massa ursäkter och skydd hit o dit längre -

Kul att mitt kurande inspirerar andra! :) Härligt att du är på G!
Ja ... hur lång tid tog det för mig? Ja för det första har jag ju inte vägt mig - utan jag körde på "mått" istället - dvs at jag gick efter att komma i gamla jeans etc.

Men jag tror att du som kille säkert kan räkna med att du tappar ca 10 kg/månad om du går på ren kur eller kanske ännu lite mer...

Ja för det bara swischar till- och så "har det hänt" - :) :)
Drick mycket vatten bara och håll fokus på ditt mål - när det känns jobbigt - för det är en underbar känsla - då man "går i mål..."

Bieffekter... hmmm... ja kanske att det blir svårt att sova - men samtidigt är man ju pigg så bara man sysselsätter sig så går det bra - en negativ bieffekt är också att man kan bli "rädd" för mat - men bli inte det - håll dig till protein/sallad -
Om man blir rädd - så kan man med framgång vara det mot just de härliga små kolhydratsrackarna... :)

Ge järnet nu o lycka till!
// Kraft från Skenet

skimmer sa...

oj skenet läst i din blogg och jämför med mig som började med ren kur(ej ck) den 9 aug. tredjedagen idag o det går bra!!!

Du är en hjälte med att du är så glad o ärlig.. jag ska oxå springa ett marathon nästa år...
ösnakr se mer bilder av min förvandling!!

Kram
Lena skimmer

skenet sa...

Hej Lena!
vad härligt med en marathon-tjej - följer gärna din resa dit - för jag skall ju åt samma håll - så då kan vi ju göra sällskap!?! :)

Ååå vad du skriver snällt till mig - glad och hälte - kan man leva upp till det!? ;) :) hihi
Du är ju också en hjälte som har bestämt dig för att springa marathon! Det är det roligaste som finns!
Har du kankse någon blogg? :)

Kram Skenet