2008-08-01

Getingstick i ljumsken - av alla ställen...!

Shiiiit - vad ont jag har just nu- det svider utav bara tusan! Ååååå vilken liten best till geting som stack mig i typ ljumsken/området - lite längre in (!?!) av alla ställen - då jag skulle sätta mig ned framför datorn endast iförd en bikini...då kände jag hur det brände till -

jag har vaggat omkring bredbent idag så alla (grannar) tror säkert att jag har skitit på mig eller ngt liknande... väldigt charmig och kvinnlig känner jag mig som - med andra ord hehe .... ;) :)

Nu har det gått några timmar och det svider fortfarande som bara den! Trots baddning med alsolsprit- ipren-gel 5 % och två stycken calrityl tabletter/piller... det skall visst nå sin kulmen i morgon (svullnaden på sticket) - så det är bara roliga saker att se fram emot denna helg ;)

Men men... vad händer annars då? Ingenting! Och jag är så uttråkad o rastlös - jag vill ju bada - springa och hitta på utflykter - det kommer att krävas att jag sitter i en rullstol om det skall lyckas...

Nej jag får vagga omkring som en bredbent klumpig kooo här i lägenheten.... och älsklingen skrattar hjärtligt åt mig...
Ojojoj att vaxa benen är ingenting i jämförelse med att nästan ha blivit stucken av en geting i "kiosken" - ha ha.... ja ett roligt uttryck som jag hörde myntades av en manlig vän en gång...

Hoppas att ni andra har haft en mysigare fredag - det finns ju roligare sätt att veta- att man lever -

så dagens råd; be aware - tro aldrig att du sitter säkert frmför en dator...

// Kram till kämparna Lady skenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig! Tack för dina rader i min blogg.....
Hoppas att det känns bättre idag med getingbettet:)
Jag är hemma igen nu efter sjukhusvistelsen och är på G med kurandet igen - denna gången ska inget få stoppa mig:)
Dricker din "Hot Aqua" för att dämpa suget och gapen i magen;)
I morron ska jag till, gymmet och SPRINGA - får se hur länge jag orkar....
Kram Tina

skenet sa...

Hej igen gumman!
Skönt att höra att du är på fötter igen! Här inne på internet och med hos dina blogg- vänner har du alltid värme o stöd! Vi är ju alla kämpar - alla kategorier - eller hur ;) :)
Ja men det är ju helt otroligt hur löpningen/luffsing/jogging gör under för en ibland tilltuffsad och lite naggad i kanten - själ---
jag blir liiiika förvånad varje gång - och tro mig jag har också mina dagar då jag åker upp o ned som en jojjo i mitt psykets branta berg o dalbana - men :)
... visst är det en skönt utsikt där uppe på toppen i alla fall ;) :)
- lite humor ger alltid lite extra kraft... hihi hehehe

Stor varm kram skenet -
som joggar och har fri kort till berg o dalbanan ;)