2008-08-24

Tro och hopp!

Äntligen börjar det i alla fall gå lite lättare med CK igen - nu "vill" jag igen! Inte att jag tvingar mig att vilja... det är en viss skillnad!

Jag funderar på att anmäla mig till Stockholm halvmarathon - som är om 13 dagar - för att ha något att fokusera på - tävlingen är öppen fram till tävlingsdagen och det är just nu ca 8000-9000 löpare som är anmälda. Sträckan är just ett halvt marathon; lite drygt 21 km och banan går runtomkring Stockholms gator och torg.

Kommer nog inte vara i lika bra form som jag var just i våras då helmarathon gick av stapeln - men jag känner att jag behöver fokusera på ngt just nu - jag vill ha en "uppgift" igen...

Funderar på att köra på helt ren kur fram tills dess att tävlingen går av stapeln och springa 21 km i alla fall... ja för det skall ju gå enligt dr Knut Kolle på cambridgekuren... ;) efter tre veckor skall man kunna springa ett marahtonlopp utan att kroppen tar skada - trots att man går på ren kur - och detta är ju "bara" ett halvmarathon!

Vad tycker ni - ska man inte ta chansen!? I undersökande syfte alltså!? ;) :)

Jag kankse skall skriva till Cambridgekurens expert team och fråga först?

När jag sprang helmarathon gick jag ju inte på ren kur de sista tre dagarna... men man kanske skulle testa detta koncept nu inför detta halvmarathon !?

Om jag har en stooor rosa t-shirt där det står "Cambridge är ett mirakel" - kommer ni att hejja på mig då!? ;) :) (ha ha det skulle jag inte våga...tänk om man skulle svimma av eller ngt bara pga lagens jävlighet om allting ...) he he ;) :)

Stor kram skenet

2 kommentarer:

J sa...

Hej vännen! (det är så du känns nu!) Först av allt vill jag beklaga din sorg. Det gör ont när en älskad anhörig dör, även om han/hon varit sjuk länge. Jag känner med dig.
Idag var du med mig i joggingspåret! Tro det eller ej, men så var det. Jag har ju ännu inte kommit det stadium då löpningen är njutbar och "flowet" infinner sig, utan är kvar på "jag kräks snart-stadiet". När jag sprungit nästan hela rundan väntar en härlig (not!!!) backe. Lång och seg är den. När jag precis är redo att ge upp så dök en fråga upp i huvudet: "Vad skulle Skenet ha sagt nu?" Svaret kom genast: "Kom igen nu! Inget mesande!" Jag blev full i skratt och kände mig rätt knäpp, men jag orkade uppför backen! Tack snälla du för sällskapet och peppningen!
Du är ju Wonderwoman!Du skulle ha en cape och trikådräkt som alla andra superhjältar har! En halvmara på ren kur!Oj!Kolla bara med experterna så att det inte är farligt för dig. Om det inte var så långt bort så skulle jag komma och heja på dig på plats! Men jag är med dig i tanken i alla fall, oavsett om du har den rosa t-shirten eller inte. Cape och trikådräkt kanske? Du är bara tuffast!
Stor kram/ J

skenet sa...

Hej min vän J!!!
Åååå vad du e för söt! :)
ha ha ... springa i en cape -ojojoj folk skulle ju tro att man var galen he he...

Ja visst kanske kan jag tänka mig att springa i en cambridgecape ;) .... om du kommer efter(eller kankse före!) :) i en likadan cape-dräkt då - för du är ju också en hjälte kickan!

Nu har du ju kört ren kur hur länge som helst - plus att du samtidigt springer i spåret med värsta backarna... ojojoj det här kommer att sluta bra vill jag lova!

Keep on the good work gasellen J!
:) :)

Hejja hejja! Känner du vinddraget i ryggen - snart lyfter hjältarna ;) :)

Kram skenet