2008-08-25

Å vad ni e duktiga!! :)

Idag bär det av till landet (igen) så det blir ett kort inlägg - har hinkat vatten o har "sparat" två påsar tills ikväll - jag gillar ju att sitta ute på verandan länge om kvällarna med en härlig skål med kycklingsoppa (CK) som jag kryddar med citronpeppar o curry och sedan några/någon timma senare kan man göra i ordning en vaniljshake(CK) med massor av krossad is (så det blir som glass i konsistensen) - en härlig efterrätt! Prata om allt och inget med vänner/familj ....

och helst en massa filtar runtvirade om sig själv sedan när man börjar frysa allt för mkt går man in till vardagsrummet där man kan elda en brasa vid öppna spisen...

...eller så sätter man på bastun och tar en nattbastu! ( e ju halvfinsk o alla finnar älskar att bada bastu.. ) Sedan efter bastubadet sover man ju som ett barn! :)

Kommer dock tillbaka redan tidigt i morgonbitti....
men en sådan där liten småutflykt (på några timmar... he he..) är ju ett härligt avbrott nu när vardagen är här... :)

Dagen har gått bra förutom lite huvudvärk men det kan ju bero på att man "väntat med påsarna"...

Kämpa på nu fighters!! Vi har alla våra svackor o tunga perioder men deom ska vi inte låta stoppa oss - eller hur!!!! :) :) :) ;) You go!! :)

Kram Skenet

8 kommentarer:

J sa...

Hej! Å vad härligt det låter med brasa och bastu! Bastu är ju perfekt när man är CK-frusen. Jag gillar ju också bastu förstås... Det är de där mumintrollsgenerna antar jag. Jag gillar ju rotsakslådorna som hör julen till också...
Ha det så jättemysigt i stugan och håll monstret på avstånd!
Kramar från J

Anonym sa...

Hej! Och tack sååå otroligt mycket för dina uppiggande och vänliga ord! Du som har blivit en slags hälsogud för mig med alla dina sprungna lopp - en fråga: När du kom in i kuren riktigt ordentligt, hur hade du tillräckligt med energi till att kunna träna så som du gör?
Ha en underbar kväll på landet, jag är såå såå avis :)
Kram / Cicci

Anonym sa...

Hej! Ja jag är tillbaka i CK-träsket :) Är inne på dag 15 så det känns bra. Har gått ner 10.7 kilo hittills. Ska bara köra till och med torsdag för på fredag åker jag också ut på landet, men vi ska åka direkt ner till västkusten (släktträff). Kommer ni vara ute något på landet i helgen? Jag ska fortsätta med kuren efter släktträffen, jag hoppas det går lika bra som det har gått den här gången. Du är så duktig med din löpning, kämpa på! Kram Helena

skimmer sa...

hej jag är på dag 18 , ren kur(ej CK) det går bra och jag har loosat sammanlagt 5 kg nu.

heja oss!!
Lena

skenet sa...

Hej J!
Ja men visst - jag dänger till monstret mest hela tiden - alltid har man fullt upp hihi hehe ;) :)
Hoppas dagarna flyter på fint för dig - men det verkar de ju göra - grattis till jeansen! Och gumman strunta i taskiga kommentarerfrån anhöriga - det är ju du som skall vara nöjd! Eller hur! Drop it like it`s hot - bara! :)
Kram skenet

skenet sa...

Hej Cicci!
Ja jag blir ju jätteimpad och triggad av dina prestationer! Du går ju nedåt i ett rasande tempo!
Hejja tjejen!! En dag i taget bara o sen så pang - är du där helt plötsligt!! :) Vi hejjar på varandra under resans lopp här på bloggarna så går det som en dans! :)
Jo ang. träningen - jag drack jättemkt vatten och sen tänker jag på att absolut inte ta ut mig till max- det fungerar inte under ren kur - lyssna på din kropp - ta det lugnt- se det bara som en exxtrabonus om du även orkar träna under den rena kuren. Sedan upplever jag såhär; man kommer verkligen in i kurandet - ju mer motiveread man är - det är motivationen som styr hur lätt det går - se målet.. ja inte bar sådär utan visualisera TYDLIGT - ja visst sådär kommer du att se ut.... :) :)
- märkte du nu hur härligt det var!
;) :)
det är mitt bästa tips + att om man inte är motiverad och det river i magen och själen; se det som ett positivt tecken att det är NU det tar - av överskottet - därför gör din kropp motstånd!!!
You go girl - och du är suuuuperduktig - keep on the good work!
Kram skenet :)

skenet sa...

Hej Helena - pinglan!
oJojojojo ja vi kankse kommer att sticka ut till landet på lördag kväll till söndag och om du har kommit hem då så måste vi ju lätt ses så kan vi köra värsta peppen och dricka massa silverteee... och kanske ta en påse tillsammans? Vi skall ev plocka svamp i skogen igen.. häng på! :)

Vad duktig du är tjejen - har du ngn egen blogg nu Helena? Den skulle jag gärna läsa ! Stor kram o hälsa mamma o pappa!Hoppas vi ses i helgen!

skenet sa...

Hej Lena!
Oj ojoj här går det undan - vad roligt att du o jag har löpning/marathon och ck tillsammans! Mina sidor verkar inte kunna länka - men har du någon blogg Lena? Anyway, stort grattis till de avklarade dagarna - nu kommer det bara att bli lättare o lättare!
Superbra resultat dessutom!
Kram och kraft + pepp från Skenet