2008-09-12

Ck nya smaker - förslag på favorit!

Okej, jag gillar ju alla smakerna på CK men så var jag inne o kollade på CK och det koncept som gäller i USA/England etc.

De har andra smaker som tex cream orange, fudge-smak, potatis-soppa, cokkies-smak - fast det är fortfarande CK och man går fortfarande på "ren kur"... dessutom hade de flera shakar som "bara" innehöll 110kcal/portion.. våra svenska påsar innehåller väl 147kcal per/påse...
Tänk om man skulle kunna hitta på nya smaker, då skulle jag önska att föjande smaker fanns;

Tänk en CK vaniljshake-bas och sedan smaksättningar med antingen;
vanilj+hallon
vanilj+fläder
vanilj+päron
vanilj+kokkos
vanilj+citron
vanilj+tropiska frukter tex papaya/mango etc
vanilj+björnbär

Som varma CK -smaksättningar skulle jag gärna önska;
- fisk o skaldjurssoppa/räksoppa med saffran eller utan saffran
- potatis o purjolökssoppa
- kantarellsoppa
- kronärtskock- soppa
- Löksoppa
- svartrotssoppa (jo, det är supergott med "riktig" svartrotsoppa- det är en Vit soppa - åt vanlig sådan soppa en gång för några år sedan på en "tjusigare restaurang - såååå gott!)Tänk bara en CK variant!? :)
- Nässelsoppa
- en mild soppa med lätt ostsmak+tomat/grönsaker (skulle det gå hi hi..)

Har ni några förslag/önskningar - eller vilken skulle vara er favorit!???

Jahajaha.....

Vad händer för mig idag då?
Har tänkt att efter tvätten skall jag köra en snabb dammsugning+damning - sedan bär det av på promenad i solen + söka jobb har jag gjort på morgonen men det blir väl en tur till inne på AMV o kolla nya platsannonser + alla andra jobbsökmotorer/jobbdatabaser senare i em/kväll...

Ikväll ska jag lyxa till det riktigt; och inhandla några cola light i 33 cl burkar - när älsklingen sitter o dricker öl/vin äter oliver o goda ostar/färskt bröd... jag fattar inte hur karlns metabolism funkar - han äter allt o ser fortfarande ut i kroppen som - ja en lång o slank- lagom muskulös- kille...
det trots att han väldigt ofta släpper loss på pizza, hamburgetallrik, ostar, bröd, pasta... you name it! ... och inte tränar han speciellt ofta heller...

Ja ja... det var nog allt från mig på ett litet tag...
stor kram o kämpa på nu!
// Skenet

3 kommentarer:

J sa...

Hej solSkenet!
Nu var jag väl vitsig va? ;) TACK för dina värmande ord! Har lite svårt att tänka mig att mina små rader kunde glädja nån så, men är glad om de gjorde det! Blir lite generad... Och jag lovar dig att jag känner mig otillräcklig VARJE dag på jobbet och TOTALT värdelös och som världens sämsta fröken flera gånger i veckan!Det tycker allt mina elever att jag är också då och då... Men läraryrket KAN vara världens bästa, samtidigt som det kan vara hemskt också, men det vet ju du allt för väl. Man måste ha tur där också, som med allt annat. Det ska bli så roligt att få se var du och Helena har växt upp i morgon och jag kommer att tänka på er!
Lycka till med sången och det känslomässiga i morgon (för det var väl i morgon?. Jag skickar en massa kraft och ljus!
Kramar/J

skenet sa...

Hej J!! :) den var bra med solskenet hihi ;) :)

Ja jag håller med dig om att läraryrket - veeerkligen kan vara världens bästa jobb - när man har ungdomarna/eleverna/barnen "med sig"! :) ... men precis som du också säger - ibland kan det vara nog så hemskt.

Jag har ju varit runt o varit vikarie på måååånga av Sthlms grundskolor/gymnasium och det är en hiskelig skillnad att vara vik. på en ansedd skola gentemot en "problem - skola" - verkligen som natt o dag... sett utifrån vikarie -perspektiv...

Jag tror att det är jättemysigt att vara lärare i en mindre stad! Kul att läsa i din blogg om "friluftsdagen" - ja visst är sådana dagar en ren njutning! Det finns inget bättre jobb just då! (Dvs om alla elever är glada/lyckliga!) :)

Jooo... angående begravningen - tack, tack för all kraft & ljus som du skickar J ! :)
Begravningen är om 6 dagar - alltså på fredag nästa vecka - så jag laddar upp tills dess...

Hoppas du nu har superdjuperkul i Mariefred och njut av livet! Ska bli sååå kul o höra om din vistelse!
Stor Kram Skenet

Anonym sa...

Jag brukar vara inne på ett amerikanskt CK-forum eller CD som det heter där. Vilka otroliga viktminskningar många gör där så jag läser där för inspiration. Apropå deras CK-smaker så är det lite fusk. Fast jag hört att de inte vill ta in vissa smaker till Sverige pga att innehållet inte är godkänt enligt svenska stadgar eller nåt sånt. Jag tycker att hallon och björnbär låter väldigt gott:)

Pratade med din kära syster igår och det verkar gå bra för henne. Hon skulle höra med dig om den 11 oktober. Jag kommer ner då och hon slutar 16 och jag undrade om du har lust att träffa mig tidigare på eftermiddagen? Jag kommer att åka från Åkersberga vid lunch och vara inne i stan runt 13-14. Så kan vi umgås lite innan Nina slutar jobbet. Jag ska ut till föräldrarna på kvällen för min systerdotter fyller år på söndagen. Nina sa att vi kanske allihopa skulle åka ut till landet eller så umgås vi bara i stan och så tar jag tåget senare. Vad säger fröken om det?

Kram