2008-09-12

Sol-fredag-tvättstuga-glaaaad+taggad+ allt!

Hej!
Vad härligt det är att vakna upp o märka att solen skiner - då blir man ju lätt väldigt uppåt! Jag sitter här o väntar på tvätten och nu när nästan hela garderoben ligger i tvättmaskinerna sitter jag här i min Sthlm marathon-finisher -t-shirt och känner mig extra glad - just bara utifrån denna andledning!

jag måste ge mig själv lite beröm idag; det har ju gått flera månader sedan marthon 31 maj - och jag kan fortfarande ha mina kläder som jag hade då! Det är ju bara att konstatera att jag verkar ju hålla vikten - även om det visst - ibland har åkt uppåt gällande kroppsdensiteten ibland ;) :)

Igår gick det lätt att stå emot pizza o annat gott som älsklingen satt o mumsade på - jag satte mig o tecknade och ojojoj vad tiden liksom "flöööög" iväg - rätt vad det var så stod klockan på 00.30 - jag som trodde klockan max kunde vara vid 22-tiden...

- ja det är ju underbart när man får koncentrara sig så pass mycket att bara "tid o rum" försvinner sådär... kul/vad spännande o forska kring vad som händer med medvetandet under sådana skeenden (!?!!!)
Det är som alla sinnen interagerar och existerar fullt ut på något sätt- det gäller att totalt "öppna upp all sin uppmärksamhet mot någonting" - och då verkar det ju som tid o rum uppför att existera... helt helt underbart och helt helt mystiskt...egentligen...

Nej nu är det tvättstugan som ropar o tar mig tillbaka till jorden igen he he;) :)

Skriver snart igen..vänta bara hihi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman! Vad glad jag blev av att läsa ditt inlägg i min blogg (och att du hittade dit). Roligt att du känner att du är på banan igen. Man måste få ha sina dåliga dagar, hur ska man annars uppskatta dem bra? Kul att Nina också kör CK, måste ringa och höra hur det går för henne. Ni är mina ck-polare :D Er kan man alltid lita på om man behöver peppning och motivation.

Jag planerar att komma ner den 10 oktober så den 11 oktober kommer jag att ha eftermiddagen och kvällen fri, då kanske vi alla kan träffas och hitta på något som inte har med mat att göra *ler*? Jag ska hör med Nina om hon jobbar, men det gör hon väl säkert. Vi brukar ha dålig timing när vi vill träffa varandra.

Det känns bra med viktminskingen, har gått ner 14.3 kilo nu så jag borde vara glad men jag vet att det är en hel del kvar innan jag är i mål.

Ha så det så mysigt i tvättstugan!!! Kram

skenet sa...

Hej lilla kickan!
Härligt att höra om dina helt OTROLIGA resultat med cambridgekuren!!! Wow vad du måste vara glad och vad bra du har gjort det hittills!! Det e ju DU som är hjälten Helena! :) Mycket inspirerande!

Kul att du skall komma ned till Sthlm! Jag bokar ju lätt in dig den 11/10 - vi kan ju hitta på väldigt mkt som inte behöver inkludera ngt i matväg! :)
Bio med en cola light? Träning på Sats? (om du nu har kort där...) Vi kan gå till centralbadet o bada bastu/ångbastu/torrbastu - sitta i bubbelpoolen! :)

eller så kan vi ha "SPA-kväll" antingen hemma hos mig eller hos syrran; med ansiktsmasker, hårinpackningar, brun utan sol - you name it! Då kan vi samtidigt mixxa ck-shakar/soppor också och ha gemensam "tillåten" middag ;) :)
Eller så kör vi Powerwalk runt Riddarfjärden :)

Finns ju hur mycket som helst att hitta på! ser fram emot det redan!
Hoppas att skolan/pluggandet flyter på bra och jag måste bara säga det att du fixxar allt så bra och fint gumman!
Stor kram och en massa pepp från mig! Skeeeenet :)

Anonym sa...

Såg inte att du hade svarat om den 11 oktober, då kan du ignorera mitt tidigare inlägg.

Träning på Sats låter kul. Jag har precis kommit igång med träningen. Nej jag har inte kort där men man kan lösa engångsbiljett. Om Nina inte vill träna så kan vi göra det innan hon slutar jobba (se mitt andra inlägg). Så mysigt det ska bli.

Apropå att tiden bara upphör att existera så kan jag känna så när jag läser eller sitter och funderar på buss/tåget vilket brukar leda till att jag missar min hållplats:D Jag tycker det kan vara lite läskigt.