2008-09-29

Älsklingen agerar frestare...

Herregud alltså! Även fast jag är såhär glad som jag är just nu så skall ju självklart älsklingen steka kantareller i smör på rostat bröd.. och det är inte det enda; sedan skall det dessutom stekas potatis med en massa färska örter...aaarrrrghh... vad jobbigt det blir! Vad "förbannad" jag BLIIIR!! Han är ju världens gulligaste ("nästan" ;)) för jämnan - men att steka en massa delikatesser mitt framför min näsa - ja det är taskigt - på riktigt - eller huuuur! ;) :) :)
Så just nu är han inte alltför populär här hemma ;) :)
Jag har flytt ut till vardagsrummet - i och för sig bor vi ju bara här i vår lilla tvåa - så jag vet inte om min tillflykt innebär en säkrad boning ;) he he...

Joooo men för tusan; här blir det inga kantarellmackor eller stekta potatisar - nej nej och NEJ! Här blir det en CK soppa snart med en MASSA currykrydda och sedan kommer det vara ett gatlopp in till badrummet - där jag kommer löddra in hela huvudet med tvålar/duschcreme och shampooo...

Vi CK- fighters vet ju hur man skall ta en strid - eller hur! Ge monstret och de dåliga demonrösterna i huvudet vad de tål! ;) :) :)

Tjuren vid hornen; vi agerar HÄR och vi agerar NU - vi skjuter inte upp våra problem tills i morgon och LEVER sådeles i nuet och det säger ju alla filosofer; CARPE DIEM :)

Känns redan lite bättre... nu kommer strax attack två att ske; - jag skall rusa in i köket o hålla för näsan och öppna fönstret på vid gavel... ;)
Trevlig kväll alla kämpar o ge dem( = det svaga i dig) bara vad de tål - för vi VINNER !!! :) ;)

Stor kram från den tappre krigaren vid fronten; i oset ;)

// Skenet

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror jag måste vara något av en konstig krigare för här hemma får inte min sambo gå i närheten av kylskåpet, och absolut inte laga sin egen mat. nejnej, det har jag fullständigt tagit patent på så i 10 veckor har jag nu lagat all hans mat. Obsessive, anybody? hahaha

skenet sa...

Hej Fine!
Oj vilken styrka! Själv kryper jag första dagarna/veckan på väggarna men det brukar ju som bekannt ge med sig... :) Din sambo måste ju ha heaven där hemma - min stackare får laga maten själv o rätt var det är så kommer jag inrusande o öppnar fönstrerna i köket o rusar ut igen... som en hemlig agent ha ha...

Jag kan inte komma till din blogg Fine!?! Min blogg kan inte länka! VOre jättekul om du skrev din adress!

Kram och kämpa på - du är ju värsta förebilden för alla CK-kämpar!
// Skenet