2008-09-30

Solig morgontimma!

Å vad många roliga springlopp det finns som jag skulle vilja springa; igår var jag inne på Marathons hemsida (www.marathon.se) o kollade upp lopp utomlands (drömma kan man ju ;) ) Så om jag får drömma mig bort till önskningarnas land skulle jag vilja springa följande lopp under mitt liv (läs istället SKA springa dessa lopp) :) :

- Milano Marathon ;i nov/december brukar loppet gå av stapeln, det är en flack och lättlöpt bana. Tidigare var det gratis för tjejer...

- Honolulu Marathon - Att springa ett marathon på Hawaii vore ju inte helt fel! Loppet börjar mycket tidigt, vid 4-5 tiden på morgonen och som varmast brukar det bli runt 25+c för löparna. Efteråt kan man kasta sig ned i havet... låter ju helt underbart att ha en semester därborta... :)

- Nice half marathon - ett halvmarathon ca 21 km som brukar gå av stapeln i april varje år - en perfekt liten kick innan sthlm marathon om inte annat! Loppet går längs franska rivierans kust och man kan ju bara tänka sig vilket vackert, njutbart lopp detta verkar vara...

Medoc Marathon - vad sägs om ett gourmet-marathon som inleds med ett stort dignande pastaparty som visst skall vara något alldels speciellt - kvällen innan...
Under själva marathonloppet serveras det vin vid inte mindre än 21 stationer (!?!)sedan bjuds det även på ost, bröd, apelsiner och andra lokala delikatesser - självklart finns det vatten o sportdryck för de som inte vill dricka vin vid vätskestationerna :) Dessutom är det maskerad under själva loppet och många är utklädda till alla möjliga figurer... Loppet går av stapeln i september varje år. Efteråt är det fest - igen! :)

London - Run to the beat - ett halvmarathon som är som svenska Midnattsloppet x 10! Arrangörerna spelar up-tempo musik under hela loppet för att undersöka om "bra peppande musik" kan generera bättre tider för alla löparna.
Själv älskar jag ju att springa till musik - så det här loppet skulle ju lätt vara en favorit - 5 Oktober 2008 går loppet av stapeln så skynda packa väskan och börja med kolhydratsuppladdning om du har lust att vara med! :)

Swiss Alpine Marathon - att springa uppe i bergslandskap - sträckor allt ifrån
11,km upp till ett riktigt hårdingpass i tuff terräng i hela 78,5 km - en riktig utmaning för den som har en god löpargrund! Vore ju så coolt att spräng sina egna gränser! Det får bli om ca 10 år då... en bra 40 års present!?! :)


Sedan hittade jag också jättehärliga lopp i Sydafrika/Afrika/Grekland etc etc. ja om jag skulle bli ekonomiskt oberoende skulle jag inte ha några problem att fylla fritiden med aktiviteter... :)

Vad skulle ni göra för roligt om ni var ekonomiskt oberoende? :)

Nej idag blir det en triss-lott... ;)

Stor kram o pepp från Skenet som skall ut på morgonpromenad...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman min!
Härliga drömmar har du med dina marathonlopp:) Hoppas att du kan förverkliga något av dem....
Jag har kört i gång med rent kurande nu ska du veta - och ja, jag ÄR en VINNARE....VI är vinnare

Kram på dig
/Tina

skenet sa...

Tjeeena Tina- Idolen!!
Ojojoj mina "vindar" nådde fram över havet!!! ;) :)
Oj vilken härlig nyhet att DU =idolen skall börja med CK igen! OJojoj- jag minns ju din härliga blogg som tillslut övertygade mig om att jag verkligen borde GE CK EN ÄRLIG CHANS - och när jag gjorde det- och gick in i det med hull och hår- ja oj ojojoj DÅ hände det ju grejer! Jag fick så många ovärdeliga tips och råd av dig - och du var min livlina många ggr då jag hade de största tvivel - på hur jag skulle stå emot hunger och sug - men genom att göra medtodiska val och ett metodiskt "tänk" - så gick det ju!!! :) :)

Jag tror att du är redo nu Idolen! Nu visar vi vart skåpet skall stå ;) :) ;)
- Visst!! :)
Stor kram från supporter skenet!

Ps: nu skriver jag ett inlägg på vad man kan göra de första dagarna under kuren - när det skälver o river i en... inte för att jag tror att du glömt bort .. men ändå - som en liten uppmuntran!
Kram igen!

Anonym sa...

hej!
Själv har man en marathonberoende pappa, som har sprungit nästan alla av de loppen du räknade upp, pappa var tex utklädd till kamikazepilot i Medoc, kanske en indikation på hur han trodde loppet skulle gå =)
Så nu ska jag alltså få följa med till Tokyo och springa, tur att det är flackt, hihi =)

skenet sa...

Hej Fine!!
Åååå vad kul att ha en pappa som gillar att springa marathon! Du "måste" ju bara blogga om ditt äventyr i Japan! Ååå vad det låter spännande! Det kan ju inte finnas ett bättre sätt att upptäcka nya länder på- än att springa igenom dom!?! :) Har du börjat träna nu inför loppet!? Själv kör jag igång i december - mitt lopp är ju den 31 maj - Är det ditt första springlopp? Häftig grej verkligen Fine! Du kommer ju bara flyga fram nu när du har tappat så mkt vikt! Hejja hejja!!
Stor kram Skenet -som står o "hejjar längs vägen"! :)