2008-09-30

Dagen har gått fint!

Jahapp- idag har skenet skött sig exemplariskt!Igår var jag på en 10 km promenad och idag har jag väl också gått runt ca 10 km i rätt snabb takt! Kändes så skönt i kroppen och jag känner mig pigg och glad! :)

Det enda jobbiga är att det är så jäkla mycket mygg ute i skogen på de promenadstigar jag knatar fram på...
Ett bra tips när man är sugen - ibland blir jag sugen när jag äter mina kalla shaker - på andra söta saker och NU kommer pang-tipset; jag brygger en stor kopp svart starkt kaffe och tar stora klunkar och sväljer ned (jag gillar ju inte kaffe egentligen.. ) Efter den här killer-drycken blir jag typ helt omtumlad och lätt illamående...guuuäähh....men så går det två min o sen kommer det en härlig energikick utan sug efter annat sött...

På kvällen har jag däremot tagit en kycklingsoppa + curry och till den har jag lyxat till det med en 33 cl glasflaska med Ramlösa - jag klarar utav det utan att ramla ur ketosen. Det känns lyxigt med lite bubblor till soppan...
Älsklingen tog nog åt sig igår ... när jag for ut i köket o öppnade fönstren... ;)
så ikväll var han hos sina föräldrar och åt middag och jag slapp alla härliga matdofter...
Jag fick ett så bra tips från syrran; tänk såhär att du får ju äta allt sen! All mat kan du ju äta sedan - men inte just nu! (Den tanken tycker jag är tröstande...)

Jag är glad som ett barn varje morgon nu när jag vaknar och vet om att jag klarar av att köra ren kur! :) (fortfarande) Ja för det är ju tufft stundtals men det får VARA tufft också - det är inget farligt att vara lite hungrig. En annan bra sak är att lyssna på favorit-musiken - jag vet att jag kanske tjatar men jag har massa bra musik som jag lyssnar på och då liksom hamnar jag på en annan plattform - eller jag hamnar i ett annat mentalt tillstånd...

Har märkt att när jag kör ren kur - så har jag ett behov av att skriva i bloggen mer... mest om en massa blaj men men... det är det den e till för ;) :)

I morgon skall jag åka in till stan och fixxa lite ärenden - när man inte varit inne i stan på länge - då känns det plötsligt som värsta grejen...av att det "händer ngt"... (gud vilket spännande liv jag har va...) he he ;) :)

Inga kommentarer: