2008-09-30

Håll i hatten - för nu är IDOLEN tillbaka!

HEj bloggen!
Nu en superkul nyhet! För er som inte vet; när jag började kura den 7 december 2007 hade jag under flera månader följt en fantastisk kurare som skrev i sin blogg om livet med Cambridgekuren (under ren kur) och i och med att jag följde hennes "resa" med stort intresse och nyfikenhet - blev jag tillslut så inspirerad och peppad - till att själv våga mig på kuren- och att ge den är djupt och ärligt försök!

Denna fantastiska kurare heter Tina och har varit min stora Idol och förebild när det gäller att köra ren kur- eller vad sägs om 19 veckor på Ren kur och -36 kilo! Det var ju ett helt ovärderligt stöd att ha Idolen vid sin sida då vi körde ren kur över jul och nyår - dvs då alla andra runtomkring frossar o äter... Nu har jag hört små fåglar kvittra att Tina skall börja kura igen och ni ser ju adressen till IDolens blogg här på sidan ;) :)

Här kommer min paniklapp- som jag har uppklistrad på väggen, dvs saker att göra när hungern river/svider och demonerna tjuter o lever härliga till;

- Hyr en film
- gå en promenad
- Läs en bok
- Köp en tidning
- Hårinpackning
- Lägg en ansiktsmask
- Fobad+ pedikyr
- Måla naglarna/manikyr
- Raka benen/vaxa benen ajajaj...
- göra armhävningar/situps
- Lyssna på bra musik
- Drick VARMT vatten
- Ring en kompis/vän/släkting
- Ladda upp MP3 spelaren med BRA musik
- Kolla på TV
- Plocka ögonbrynen
- Lägg en fin make up- nya färger
- Rensa ur garderoben/städa ur skåp
- Städa lägeheten
- Vika/mangla lakan/handdukar etc
- Stryka kläder (älsklingens skjortor tar tiiiid....)
- Tvätta vinterjackor/halsdukar/mössor/vantar/ytterrockar etc.
- Tvätta mattor/gardiner etc
- Rita/skulptera/sy/skapa!!
- Skriv i en dagbok/blogg/bok
- Skicka ett mail till någon
- söka (nytt) jobb :)
- sjung eller spela gitarr/instrument
- ta ett varmt bad
- Åk in till stan eller ta en promenad till en ny plats...
- söka efter nya utbildningar/kurser etc
- Rensa ut i förråden/skåp/lådor etc.

Jaaaa.. det finns grejer att göra .... :)

Kram skenet

Inga kommentarer: