2008-09-03

Onsdag - ännu en dag i CK:s tecken...

Ja idag började dagen väldigt tidigt - vaknade redan kl 04.00 och det var stört omöjligt att somna om. Vet ju sedan tidgare om att sömnbehovet minskar när man kurar och det är ju inte alltid så kul att vara uppe själv mitt i "nätterna" ;)

Men... jag kunde lusläsa morgontidningarna och se på morgon nyheterna från kl 06.00...Vid lunchtid var jag seg och lite smågrinig - kände att det var jobbigt och trist att gå på kuren men så tvingade jag mig själv att försöka vara lite mer positiv o "bjuda till lite mer" - ja för det blir ju inte roligare än vad man gör det till... så för att försöka skapa ett mer motiverat "jag" - senare under dagen åkte jag till min konsulent och köte ett paket med kycklingsoppa. När jag var där blir jag ju alltid så glad och motiverad - konsulenten ger en liksom rätt anda och inställning...

Sedan bar det av till gymet för att bränna av 7 km - det kändes mycket lättare att springa idag än vad det gjort på lääääänge så det var en rolig upptäckt! :) Då kändes det genast roligare att att försöka vara motiverad! ;) :) Plus att loppet är på lördag!!!! Jippie - vad kul det ska bli!!!

Annars händer det nog inte så värst mycket - jag är sugen till o från på både det ena och det andra men försöker att hålla dessa tankar mycket korta. Jag vet ju att varje morgon jag vaknar är jag ju glad för varje avklarad kurdag. Den känslan måste ju vara den rätta och "sanna".

"Rastlös" är mitt förnamn... denna kväll...
Stor kram Skenet - fokus -fokus - fokus - nu... :)

5 kommentarer:

J sa...

Hej!
Å, vad du är på gång nu!! Du är helt outstanding tjejen! Mina senaste kommentarer till dig har försvunnit av nån anledning. Vet inte vad som hänt eller vad jag gjort för fel... Håller alla tummar och tår för dig på lördag!!! Är det nån som fixar det är det du! Jag är med dig "every step of the way" i tankarna. Hoppas att det känns ok med allt annat också (sorgearbetet tex...). Tycker att du skulle vara en klockren konsulent och löpningscoach! Jag skulle bli stamkund direkt! Massor av kraft- och peppkramar till dig!
J

Anonym sa...

Vart har du tagit vägen Skenet? Du måste berätta hur loppet gick.

J sa...

Hej!
Ja, hur gick det??! Har undrat ända sen i lördags! Blir nästan lite orolig när du är så tyst... Hoppas att allt är bra med i alla fall.
Kram på dig.
J

skenet sa...

Hej J!
Åååå tack så hemskt mycket för dina snälla kommentarer - ja det gick ju inget vidare - kom ju inte ens fram till start då kroppen sa ifrån redan innan - vilket jag blev så sur o besviken på... men men det går ju nya lopp - jag får göra ett nytt försök helt enkelt :)

Vad duktig du är - det är du som skall ha allt beröm dessa dagar - du visar ju att du är helt outstanding som kämpar på! Vad roligt att du skall åka till Mariefred - ja den staden känner man ju till litegrann ;) :)

Skall skriva lite i din blogg om det... :)
Stor kram o tack än en gång min cambridge - och blogg vän!!

Stor kram Skenet

skenet sa...

Hej Helena -gumman!

Ja det gick ju inget vidare som du säkert redan förstått - men men... det gäller ju att inte ge upp...

Förresten nu har jag fått upptankarna på/kring utb igen - tänkte fråga dig lite om din utb o högskola som du går på om den e bra etc....

Stor kram o massa pepp o kraft till dig! Du är suuuperduktig!
Stor kram Skenet