2008-10-03

fredag morgon

Oj nu börjar det bli riktigt mörkt - grannen slår som som bäst i dörren därunder just nu o klockan visar 6.18 - han är punktlig den mannen...
Har fått ont i halsen/ huvudvärk- en analkande förylning kankse? Eller beror denna på att jag envisades med att ut o springa igår..(?)

Egentligen skulle jag vilja sova men vaknade redan vid 4-tiden - jippie! Det finns alltid så mkt grejer att göra när man vaknar så tidigt om morgonen... :)
Igår kväll ringde en rektor till mig ang en tjänst - så på tisdag blir det ytterligare en intervju - tjänsten var dock bara på 2 mån- men ändå- en liten tjänst är bättre än ingen alls...

Det är därför som jag starkt funderar på att börja plugga igen - vill man ha småvik. hit och dit i det oändliga...nej det vill jag inte - tillvaron blir så osäker...

Vad händer i helgen då? Ingenting speciellt - nästa helg är det en "Villa och Hem" - mässa som älsklingen vill gå på - det låter roligt! Man kanske skulle ta o se efter i den där "DN- på stan" för att få lite uppslag...
Det verkar vara en trevlig konstutställning på Liljevals...

Det är ändå lite mysigt att hösten är här - jag gillar när det är mörkt och murrigt ute - trist bara att den lilla solbränna som man hade - så fort försvinner - nu börjar den smickrande grå-röd-blå nyansen i ansiktet framträda och hyn ser nästan lite genomskinlig ut...

Kämpa på-det ger resultat! :)
Stor kram skenet

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa helg kommer också Helena ner :=D Själv ska jag jobba hela helgen.

Hoppas det går bra på intervjun. Hellre ett vikariat än ingenting alls. Snart är det den 15 oktober, har du bestämt vad du ska söka?

Kram

skenet sa...

Hej Helenakickan!
Ja det lutar ju åt marknadsföringskurser - men de verkar dessvärre börja i höst... glääää eller vet du någon bra såhär på "rak arm" som finns i Gävle kankse!? :)

Jaaa så du kommer ned i helgen - roooooligt!!! Nu får vi planera! Har du bestämt att vara ute på landet en viss del/eller hur har du o syrran snackat och planerat - jag anpassar mig ju såklart! :)

Anonym sa...

På lördag (11 okt) slutar Nina att arbeta kl 16 men jag kommer att vara inne i city runt 13 och då tänkte jag att vi kunde träffas och sedan möta upp din syster. Passar det bra för dig? Jag kommer att ta 22-tåget ut till landet så mellan 13-22 kan vi hitta på vadsomhelst :-D Vi har inte planerat mer än att vi ska träffas på lördagen.

Det finns mycket distanskurser i Gävle, i marknadsföring också se: http://utbdb.hig.se/webkat/kurs.php?kurs_id=54704&amne_nu_id=603 Jag antar att det är A-nivå,men det finns ven på b-nivå som börjar i vår.

Kram Kram

skenet sa...

Hej söta Helena!
Jag kommer och hittar på ngt kul med dig på lördag! Vi kan ses där vid 13.00 tiden - och hitta på ngt... vad skulle fröken vilja göra!?
Jag kan kolla upp lite olika alternativ- om vad som finns att hitta på tex en film/utställningar/träning etc etc

stor kram Skenet

Anonym sa...

Vad trevligt:) Helt ärligt spelar det inte så stor roll vad vi gör, jag vill bara umgås med dig och din syster. Jag ringer dig senare i veckan så bestämmer vi plats.

Kram