2008-10-08

Onsdag-

Idag skall bli en bra dag. Tänka positivt. Följa uppsatta mål. Inte analysera så mkt. Bara köra. Inte ägna uppmärksamhet åt tankar som inte gynnar det uppsatta målet.

I morgon skall jag åka in till city och gå på en utbildningsmässa, träffa studievägledare och fråga hur jag kan bygga på min utb. på ett smart sätt - för att komma vidare... skönt att det händer något - förhoppningsvis. Att inte tillvaron är som en enda lång startsträcka. En väntan.

Idag blir det däremot en jobbintervju. Tror jag svarade fel på en fråga igår som rektorn ställde till mig; frågade vad jag gillade att göra (konstnärligt arbete) och jag svarade utifrån "mig själv" - vad jag gillar att arbeta med... men hon måste ju ha menat; vad jag gillar att arbeta konstnärligt med i klassrumssammanhang... som bildlärare alltså... inte som " privatperson ".... ajajaj - pinsamt kan jag känna... men vad tusan, kunde rektorn inte förtydligat sin frågeställning? Jag svarar ju helt annorlunda hur jag jobbar som bildpedagog - än hur jag arbetar för egen del...

Ja ja... gjort är gjort man lär sig alltid nya grejer på intervjuer... säkert idag liksaså...

Ta tag i dagen. KRam Skenet

7 kommentarer:

J sa...

Hej vännen!
Vad kul att det rör sig lite på jobbfronten för dig! Hoppas verkligen att du får ett jobb som känns bra för dig! Det skulle kanske vara skönt för dig att få lite ljusare minnen från skolvärlden än de du har just nu. Jag tror också att just du skulle vara väldigt bra med elever med all din klokskap och värme. Tråkigt att höra att även du tampas med kurandet. Jag får verkligen kämpa varje dag nu. Hoppas att det går lite lättare för dig.
Ta hand om dig och stort lycka till med såväl jobb som kurande och livet i övrigt.
Kramar/J

Anonym sa...

Hej Gumman min!
Hoppas att det löser sig med jobb och allt annat och attkurandet går bra. Hur länge har du tänkt hålla på?
Är själv inne på min 13 :e dag och det går riktigt bra. Hungerna är borta och jag pimplar uppvärmt vatten så det sprutar ur öronen...
Kram på dig från Tina

skimmer sa...

Hej du är en inspiration och jag undrar om du lite mer sammanfattat kan besrätta hur du kom igång och springa.
jag vill springa och har inte orkat det under mina 8 v på kur, gått ner tio kg men tröttheten i kroppen har varit svår. Nu har jag börjat trappa upp och äta lite..
hur kommer jag igång? svårt

skenet sa...

Hej Söta J!
tack för Dina ord! Ja sista tiden har varit slitsam men nu har jag äääntligen börjat börjat arbeta upp en liten gnista igen - elden är snart igång - jag skall skapa ett gynnsamt klimat för att få den att växa och elda upp all skit - he he och inte "släppa taget" ...

Jaa jag hoppas på det jobbet med småbarnen - tror det kan vara klokt att ta det hela i små steg- och små barn är inte "lika skrämmande" att närma sig- detta beror ju såklart av de minnen som spökar och lever kvar i medvetandet...

Nu harjag inte hört utav dig och din färd på några dagar - men jag hoppas du mår bra - du är ju ett föredöme och inspiraratör för många kurare! Hoppas du får ett underbart höslov och har chans att pusta ut lite mitt i all stress! Stor kram och ha det gott! // Skenet

skenet sa...

Tjena IDolen!
Ja med det är ju bara sååå härligt och sååå bra att det är någon som visar vart skåpet skall stå! ;) :)

....Och här kommer jag - inte långt efter - :);)

idag börjar jag min tredje kurdag och nu banne mig skall det eldas här så det visslar! hihi:) Vatten = källan - och "varma" källor är ju ännu desto bättre! Källan till vår dröm! :)
Nu är det på riktigt - och jag känner hur gnistan/kraften och flödet blir starkare dag för dag... ( ialla fall på morgonen) hihihi ja senare på dagen då är det inte lika gynnsamma förhållanden man spelar inunder... Härligt med din kommentar - det peppar ju ngt så härligt!!!
Stor kram till Idolen framme vid fören! Varmt vatten är ledordet!
Nu kööör vi!! :) Jippie!
Stor kram o pepp Skenet

skenet sa...

Tjena Skimmer!
Oj vad härligt jobbat! 10 kilo är ju helt underbart - bara det kommer få dig att bara "fjonga iväg" som ett litet rådjur! Jaaaa nu har jag skrivit lite hur jag själv kom igång i inlägget efter- hoppas det kan vara något tips som kan peppa dig!?! :) Försår att du blir lite matt och det är bra att äta lite mer när man skall böjra motionera - utöver påsarna... Men ta fram den allra bästa musiken, den finaste bilden/minnet på näthinnan och klistra upp inspirationsbilder överallt! Ju tydligare du kan se målet - desto lättare blir det - oavsett om vi pratar abstrakta inre bilder eller om vi pratar bilder på väggen/kylskåpet/träningsdagboken/inspirations-lägret... Kombinera ord med bilder - låt ditt mål sätta sig och genomsyra alla dina sinnen - prata om dina mål - gör de synliga - alla sätt är tillåtna! Tänk när DU spinger med lätta steg genom ett sommarsoligt Stockholm - hur stark du är och hur mycket glädje du möter under loppet av alla människor som hejjar fram dig + alla de andra löparna. Hör den härliga musiken och känn det underbara i att känna sig så sund, stark, målinriktad ... oj vad jag längtar tills Lördagen den 30 Maj 2009! tänk dig att stå på startlinjen och veta att du har förberett dig som tusan och NU ska du iväg på världens UPPDRAG och det skall bli sååå roligt och underbart/spännande/kittlande att klara utav utmaningen!

... ja så där flummigt håller jag på o peppar mig själv...
- Vi ses väl där i starten - SKimmer!? :) :) :)

Stor kram Skenet

skimmer sa...

Hejsan Du är en ÄNGEL! jo tack för ditt svar.
jag ska bara ta mig ut i spåret kring innerstan. Skaffat nya skor oxå. bra musik yes! jag skal bara ta mig ut fast benen känns tunga. Hur mycket sprang du i början när du fortfarande var tung? jag vet att MAN BARA ska GÖRA det!
jag ska!
Ingen mer trams, mörker, kyla, come on!! Jag älskade förrut att springa på vinterkvällarna när ingen annan orkade vara ute. så j*vla nöjd och stolt jag kände mig!! Och det var en sån bra PÅfyllning till jobbdagens stress och vardagens slit.
och jag måste finna ett mål. en målbild, blev varse det igår att min målbild ang livsstilen var något suddig. Smal ja, vältränad ja! men sen då, vad vill jag att mitt liv ska innehålla??
Det kom upp för jag går igenom itrim och vi träffas varje vecka.
Hur tänker du skenet?