2009-03-27

64 dagar kvar fredag och spikmattans lovsång

Oj vad jag är såld på spikmattan! Har aldrig kännt av en sådan djupavslappning! Riktigt bra grejer - har vilat på rygg i ca 15 min + ansiktet (!?!) och vilken fin lyster man får i hyn. Först gör det ont som fasen men sen går det över och ersätts av en djup och liksom trygg avlsappning. När jag legat på spikmattan förstår jag hur mkt spänningar jag har i kroppen sedan innan... känslan i kroppen är som "en blöt disktrasa" i avslappningstillstånd - fast i positiv bemärkelse :)

Har den härliga veckan och nu idag skall jag vara hemma o läsa inför tentan - o sen träffa klassen o ut o springa...
Ja jag är ju så "käck" ;) :) så att jag försöker påverka kursarna o få med dem ut på springturerna - vi får se hur många som är på idag...
Älsklingen är i i 27 gradig sol o värme och kommer hem på söndag och jag är ju rätt avundsjuk om man säger så...

sol, ljus, värme står på önskelistan... igår tog jag fyra påsar ja det är ok tänker jag... ska ju springa idag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du är på G vännen och att du älskar din spikmatta (gör jag också)....Men ansiktet!!!!! Hur bär du dig åt då??? Hurdan matta har du? Jag har ju den gröna i rätt hård plast (dock formbar)som har långa vassa piggar...
Jag har ju hållit på råddat med kombinerad kur, men insätt att det inte går för mig att köra så, för då barkar det iväg och jag äter för mycket och helt fel - så det funkar inte helt enkelt...Idag har jag börjat köra rent igen och nu känns det mycket bättre...Har ju inga problem med att starta rent, så det går så bra så...Har ju rätt lång väg kvar till målet, så det är väl bara att köra på...
Min konsulent berättade om en man som gått på ren kur i 18 månader - det du:)Då är mina cirka 20 veckor jag nog måste gå denna gång inte nått att prata om inte;)
Kram på dig
/Tina

skenet sa...

Tjena kickan!
Ja det där med kombinerat kur kan verkligen vara ett gissel - jag har också svårt emellanåt när jag går på ´kombinerad kur - jag har en tendens att då tillåta mig mer o mer men nu har jag kommit in i ett så skönt "flow" och är verkligen superdjupertaggad till marathon! Nu när det bara är 60 dagar kvar så finns det ingen tid till fusk eller mesande om vad det e som gäller om man skall lyckas stå där vid startlinjen...

Vad tror du om att sätta upp en liknande grej själv - kankse inte just maraton men ngt som du tycker känns tillräckligt kittlande? Kankse en härligt utmanande agillity-tävling? Eller ngt helt annat - att du bara tar o bokar in den där "dröm-tatueringen" ett visst datum tex 2 månader framåt etc. och sen så kör du på järnet och kurar så det bara ryker? :)

Jag tycker du är superduktig o inspirerande som har tappat så mkt den första månaden - det måste väl kännas underbart! :)
Jo, apropå spikmattan - min heter shakti mattan och är grön med vita små piggar som är formaterade som i en massa ringar som ligger huller om buller - det är inte så långa piggar men om man slår på nätet " shakti spikmattan" så kommer det upp bilder på hur man kan ligga på mattan ... jag ligger på magen o så har jag ena kinden emot spikattan och sen vänder jag på ansiktet så jag kan lägga den andra kinden till :) såååå skönt hela käkpartiet slappnar av fast man ser ut som en prickig korv några timmar efteråt he he;) :)

Tinis; 18 månader det e grejer det - visst visar det att allt går om man vill! Du är ju min idol o hjälte som inpirerat o visat att man kan köra ren kur i hela 20 veckor! Du är superdjuper - hoppas du tänker på det varje dag o att detta stärker dig! :) :) :)
Stor kram o kraft o pepp från mig!