2009-03-03

Verkliga drömmar...

I natt drömde jag en så stark o tydlig dröm - den var så verklig att jag nästan kunde "ta" på den! Den handlade om att jag träffade min mormor och morfar och en annan sedan länge avliden farbror - som har gått bort. Jag var så glad och tacksam att jag fick möta dom igen och fick svar på lite frågor som jag ställde till dom... poff och så vaknade jag... klockan var strax efter tre och sen var det ju nästan omöjligt att somna om... låg och grubblade som en tok på drömmen, svaren och om jag faktiskt träffade dom eller om det var jag som konstruerade detta i min hjärna...

hmmm... det här med ck är mystiskt flera kategorier... inte bara att man går ned i vikt/omfång med ruskig fart- man får kontakt med sitt inre också! hihi :)

Här e det bråttom bråttom till skolan och igår kväll var det lite jobbigt på kvällen som vanligt men nu kör vi och nu på morgonen känner jag mig som solen själv-förutom att jag e lite seg då pga sömnbrist...

MOnstret o jag gör upp på mornarna - det e lättast för den sover då - he he :)
stor kram till alla fighters...

2 kommentarer:

BQ sa...

Hej goa skenet.

Kul att ha dig tillbaks här på bloggen, har känts lite tomt utan dig.
Har också haft en sån där dröm, det är faktiskt lite spooky när det blir sådär himla verkligt. Min pappa dog när jag var 17 och några år senare så drömde jag att han fick en hel dag med mig och mina 3 syskon. Han var fortfarande död i drömmen men han hade typ "permission" hehe kan man säga. Han var med oss en hel dag och fick se våra hem som vi byggt upp, träffa makar och sambos och barnbarn, vi pratade om saker som inte hunnit sägas och sen när hans dag var slut så kramades vi allihop och sa hejdå. Efter det vaknade jag och jag kunde nästan känna närheten och hans doft efter kramen, det kändes precis som det hade hänt på riktigt och jag kände mig tillfreds med allting som jag inte gjort förut.

Den känslan efter den drömmen satt kvar i flera dagar efteråt och som sagt det var kusligt verklig känsla. Sen om det var hjärnan eller något annat det vet jag inte men efter det så har han aldrig besökt mig i mina drömmar på något sätt, skumt va?

kram
Bq

skenet sa...

Hej BQ!
Gud så fint skrivet, tack vilken fin kommentar! Jag fick rysningar o jag blev så varm i hjärtat när jag läste dina ord! Å tänk om vi faktiskt mötte dom - :) Eller inte? Det får vi kanske inte svar på men oj vad det kändes, det där du skrev- kände igen mig så mkt! Vad kul att du tycker att mitt gafflande här på bloggen är nöjsam/roande läsning! :) hihi...

Ja nu är man ju på G igen o vad e det som man brukar säga... det som inte dödar en - härdar en... :)

Antar att jag blev lite mer härdad av det som hände - det betyder alltså ännu bättre skydd mot andra o nya "monster"!

Jag hejjar på dig o kämpa på nu släng ciggen o maten i den visuella papperskorgen! Pang igen med locket o jättebra kämpat tjejen!!!Varje dag en dag närmare våra uppsatta mål! kram skenet