2009-05-24

Dom säger att det ska bli varmt...22 grader o sol

Ja minsann det har jag nyligen läst på marathons hemsida...fast den väderprognosen kan ju komma att ändras då det är drygt en vecka kvar nu till den stooora dagen! :)

Idag kommer det att bli en härlig o lugn söndag som kanske innehåller en liten springtur, sedan bara vila o njuta av det härliga vädret :)

Igår var jag tillsammans m en kompis o jobbade som värdinnor på ngn mässa - det var roligt o dagen gick snabbt. Vi blev bjudna på lunch o allt bestod bara av majjonäspasta/potatis o gegg -kolhydratsb-röror men jag försökte leta fram några räkor/kräftor/etc+ annat protein o äta till lunch tillsammans m gröna blad. Är nästan aldrig hungrig på dagarna - det är ju på kvällen det gäller att slåss o fightas...

Älsklingen ligger o sover, jag har läst DN flera ggr då jag vaknar med gryningsfåglarna...






När jag sluter ögonen känner jag av en trötthet men finner ingen riktig "ro" att kunna lugnas ned o bara landa i lugnet - känslan kan beskrivas som om någon petar hela tiden på mig att "flytta" "rör dig" "dra vidare" "stanna inte" "vidare,vidare,vidare" - ååå blir galen på den där i mig som sitter o frenetiskt petar o pockar på uppmärksamhet... hur får den sin energi undrar jag - vad driver den för frågor? Varför blir det aldrig lugnt därinne i skallen/själen? - nej det är slagfält som skall utlösas - små & stora , svart mot vitt...motpol mot motpol... härjar fritt...

Tittar mot min älskling som ligger inhöljd i dimmor och töcken, av lager på lager av ro...

Är jag rädd för vilken röst jag skulle höra om det blev riktigt, riktigt tyst ... eller ilar det i mig för att jag inte kan greppa allt - för att jag vill leva så mkt? Det är så tråkigt att sova! :)
Ha en fin dag o fundera o mal på - det blir en fin dag o kankse några fler svar

kram o kraft - åt tankarna - mot målen - mot bla bla lbabla.... ;)

Inga kommentarer: