2007-12-23

15:e dagen Söndag morgon

Grattis Skenet till en bragd! Du är nu inne på den tredje veckans cambridgekur!!! Under dessa två veckor har du verkligen haft karaktär, viljestyrka och mod!
En stor eloge till mig själv för att jag har börjat tagit hand om mig själv!! :) :) Jippie!!!! Ta med dig dessa kunskaper nu i den tredje veckan på ren kur och fortsätt ta en dag i taget! Ingen stress och jäkt- det här går superbra! Du har inte druckit alkhol på över två veckor nu- fantastisk tjänst du gjort mot din lever/kropp och hjärna.


Klockan är 7.23 ser jag på datorn just nu och jag är nog den enda som är vaken såhär tidigt på morgonen. Det är mörkt i alla husen runtomkring. Tänk på sommaren-då ljusnar det ju redan kring tre/fyra tiden. Men det är lite mysigt det här mörka trots allt! :)

Vaknar pigg och utvilad. Har sovit i 8 h. Det behövdes nog. Igårkväll kände jag mig utmattad. Gick och lade mig redan vid 22.30-tiden. Det var nog alkoholsuget som spökade. Men jag stod emot och stormarna hoppas jag skall plana ut allt eftersom tiden går. :)
I morgon då är det alltså julafton och en utmaningsdag. Men det skall bli roligt.

Skenets mål:

  • Stockholm Marathon- det skall bli spännande att springa marathon med minst 17 kilo mindre än året innan. :) -Och utan att få skavsår efter loppet ;) hihi
  • 3o år- nu blir du "vuxen" och måste fatta att alla handlingar får en konsekvens- gör medvetna val och ta ansvar för de val du gör. Skjut inte upp verkligheten, lev i nuet. Det är nuet du kan påverka.
  • Sluta ha en uppfattning om att det roligaste som finns är att äta god mat/dricka alkohol. Livet innebär så mycket större saker/skeenden än så. Alkohol är ett nervgift som förgör både kropp och psyke.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman min!

Så kloka mål Du lagt upp - Jobba mot dem, så klarar du allt du företar dig...

Kämpakram från Din IdolTina

sturag sa...

Du är sanslöst duktig som fixar detta över julen, en jätteeloge till dig.. jag önska er alla en riktigt god jul!!
PS: får man fråga hur mång kg du minskat på de 3 veckorna?

/Peter

skenet sa...

Hej Tina-gumman!
Tack för dom värmande orden! :) Ja dina mål och önskningar såg ju också enastående bra ut - de som skrivit om i din blogg idag! jag stöttar dig till 100 %! Det vet du! ;) :) Hela vägen till mål!
Nu måste jag ju bara fundera ut hela 7! grejer som jag önskar mig hihii...det var väldans vilka friheter... men visst jag skall ge ett försök!
Kram!

Hej Peter!
Oj tack! Jag blir jätteglad- men samtidigt visar jag ju att "ingenting är omöjligt" - jag menar om "jag" klarar det så borde "alla" klarat av det- men det gäller att vara bestämd och inte rucka på sina gränser. Om man vet vilka ramar man har att röra sig inom och inte tänka negativt- vad man inte får- vad man inte kan göra etc- Tänk positivt- vad jag får, kan och vill göra samt vilka resultat det kommer att leda fram till! Man fölorar ingenting- man vinner BARA på att köra om man nu VILL det ! :)
Vet du Peter, jag har inte vägt mig ännu- det skall bli spännande att göra det eventuellt på nyårsafton/dagen- då har det gått 24 dagar på ren kur. Skriver mer om detta i mitt inlägg så förstår du mitt resonemang kring detta! :)
Sorry om jag varit otydlig, jag har gått på kur i 15 dagar idag- 16 i morgon på julafton :) Jag har alltså klarat utav två veckor (14 dagar)- och är nu inne på den tredje veckan- men precis i början av det...hänger du med? :)
God jul på dig! Det ska bli kul sen när du också börjar köra!