2007-12-23

15:e dagen

Vad roligt! Tina har utmanat mig med en liten lek! Klart jag är på va ! ;) :) Så här skriver Tina i sitt inlägg;

"ÖNSKESTAFETTEN -Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker inför det kommande året. Så här gör ni: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt."

Okej här kommer Skenets önskningar;

1) Att forstätta hålla fokus med det som är påbörjat- dvs en cambridge-ren kur- hela vägen mot målvikten/marathon/30 årsdagen . Minst 17 kilo. Få bort veck på ryggen etc. Att se/vara sund och stark (ut)! :)

2) Att anhöriga/internetvänner stöttar mig i beslutet och peppar mig i vägen mot målet och kan jag hjälpa en/inspirera/motivera etc är ju det underbart och verkligen betydelsefullt! Delad glädje är ju sk dubblel glädje! :) Forstätta byta tankar/ta del av era bloggar och resor med cambridge - och mot ett hälsoammare liv till kropp och själ! :)

3) Att jag kommer in på ubildningen som jag skall söka på universitetet i April

4) Se livet med "nya ögon än tidigare"- då det roligaste har varit att dricka alkohol och äta mat.

5) Mogna och se saker och ting större. Se större samband. Förstå begreppet orsak och verkan- och att det hänger ihop. Leva i nuet och inseatt det är endast detta du kan påverka.

6)Att efter avklarad kur- klara utav att trappa upp på ett sunt sätt- som de rekomenderar och att kunna hålla mig till det programmet och INTE hitta på någon egen variant. :) ;)

7)Fortsätta att bara ta en dag i taget. Inte stressa fram eller vara elak mot sig själv. Följa sin "inre röst". Bort från missbruk med alkoholen. Inte glömma bort VARFÖR du gör detta! Att komma ihåg att påminna sig själv- varje dag så det blir "levande" för sig.

Ja men visst! det var ju inte så svårt att få ihop om än kankse lite ostrukturerat. Men allt börjar ju vid en "tanke" säger de kloka förståndiga. Tanken kanske först är väldigt impulsiv, omedelbar och lite ...odefinierad. Men efter lite funderingar kankse man lyckas att ringa in den och kan formulera den till ord, en fråga eller en mening. Att den liksom tar sig en bestämd form- när man kan ställa frågan till sig själv- då har man nog också de redskapen man behöver för att hitta svaret!
;)
Kankse!? ;)

Inga kommentarer: