2007-12-27

19:e dagen Torsdag- em

Åkte in till stan- ja så att det skall hända något med sambon. Vi gick runt lite och kikade men jag hade inte någon lust att handla något, men det är ibland ett sätt att fördriva tiden på när man inte har något speciellt för sig... :)
Men efter ett tag blev denna fönstershoppingsrunda kaotiskt- när man närmade sig Drottninggatan (huvudgata) så då gav jag upp och åkte hem.
Men idag på em när jag gick förbi systembolaget vaknade monstret till liv i mig och började tänka på vin... men nej Skenet- nu måste du tro på att det finns något "större" sanning/intelligens som vet mycket bättre än dig- Alkohol är inte bra, det är massa kalorier, socker, emuguleringsmedel, nervgift. Vin kommer alltid att finnas runt knuten, kommer att vara en evig frestelse, men det blir lättare och lättare om du bara tar och skiter i alkoholen/vinet/cidern etc. Tusan också- minns hur ledsen och deppig alkoholen gjorde dig och destruktiv! Dit vill du inte igen- såhär gick jag och försöte peppa mig själv. FÖR det är inte lätt och roligt alla ggr att gå på kur.... men de flesta så hiihihi ;) konstaterar jag lite senare.... ;)

Under dessa 19 dagar har jag försökt att undvika att titta mig i speglar för att jämföra hur mycket som det syns. Men idag resonerade jag med mig själv- ja men nu har du ju inte sett efter på en massa dagar utan bara gått mer eller mindre runt i dina fleccekläder/tights- jag har flera uppsättningar såklart- en tjockis favoritkläder... ;)
Men så tänkte jag - åk hem nu, pröva ett tightare plagg så du kan se konturerna av kroppen. Var lite nervös tänkte att klarar jag utav det här nu, tänk om jag deppar ihop fullständigt och inte "ser några resultat".
Men vad händer, jo jag drar på min ett par gamla stechjeans jag inte haft på typ 1,5 år-2 år som ligger långt inne i garderoben och ......
Va, nej det här kan inte stämma, vad lätt det gick att få upp byxorna över baken, och knappen knäpptes igen sådär bara.... gick försiktigt ut i hallen och kollade i stora guldhallspegeln- o shit vad mycket mindre jag har blivit!??!! Och jag vände mig om o kollade baken, men herregud vad mycket mindre vecken och ridbyxlåren har blivit....!?
Ja det kankse fortfarande inte är en supervacker syn, eller så som jag önskar att det skall vara- men det har absolut blivit en synbar förändring som INTE går att förneka - med att man kankse inbillade sig...

Efter denna nya upptäckt blev jag väldigt glad och sprang direkt till köket och satte på 1,5 liter vatten på spisen och försökt att få i mig. Åååååå nu känns det mycket roligare igen!!! ;) :)
det här synliga resultaten hade jag inte fått med VV eller liknande på endast 19 dagar. Det är det här jag behöver för att få den där riktiga "kicken"- för DET ÄR VÄRT DET! Tänk på det när hungern river!!

Nu har jag bestämt med mig själv att nästa gång jag skall göra en check är om ca 14 dagar igen. Det blir alltså på dag 33 dagen. Så klart bestämt! I framtiden kankse jag kommer att "våga" lägga ut en bild så som Tina har gjort . Vi får se! :)

Jag försöker aktivt att undvika matlagningsprogram på tv etc och istället rikta in mig på "bra program" - det kan tex vara "Tre stora brudar och en liten klänning". Det går på 3:an kl 20.00 och handlar om 3 överviktiga tjejer som står inför sina stundande bröllop och som dessutom lider av sin övervikt. Under 8 veckor skall de tre överviktiga kvinnorna gå på en strikt diet ledd av en näringsexpert Gillian Mc Keith (eller ngt liknande heter hon )- efter 8 veckor skall en vinnare koras och den som har skött sin diet på bästa sätt- får den fina lilla klänningen! :) Jätteroligt! :)

Ja och så saknar jag ju "du är vad du äter" med Anna Skipper. Jag brukade hela höstsäsnongen sitta och titta på det programmet med flera ciderburkar, vin, bröd, olivolja, oliver etc- sitta där och förundras och förfäras. Oj vilka fina resultat det blev för dem som följde råden. Ja jag funderade nästan själv på att anmäla mig, men nej, jag har nog ingen lust att alla får en bild på hur den där alkohol och matälskande skenet ser ut.... hihihih :)

men nu de senaste två gångerna har jag sett programmet Tre brudar.. . med "gott samvete"- för nu har jag ju varit på den rätta sidan i 19 dagar och i morgon slår jag mitt gamla rekord! Jippie!
Kram på er kämpar!

Ja nu blev det en del babbel för min del.... men det var skönt att skriva av sig lite...
kram skenet

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!
JAG vet känslan när man får på sig mindre kläder - Helt suveränt av dig!
Kram

skenet sa...

Tack Tinaidolen för de värmande orden!
Ja jag blev helt förvånad och härligt varm i hela kroppen -jätteglad-för det fungerar ju!!! MEn det är bara att tacka och ta emot... jag tackar mig själv och förmåga till fokus,tagit en dag i taget och cambridgematen! ;)
KRam på dig!

Majblomman sa...

Vad glad jag blir för din skull! Jag läste ditt inlägg med ett leende på läpparna för att jag kan tänka mig hur underbart det måste ha känt att prova de gamla kläderna och se hur myckt mindre du har blivit. Grattis till det fina resultatet!
Kram
Majblomman

skenet sa...

Hej Majblomman!
Tack- jag det gav verkligen en kick! :) :) :)
- så kampen den är värt det!

Anonym sa...

hej

Har varit här och följt din kamp, och tycker du är jättestrong som motstår alla frestelser så bra!

Går själv på kombinerad kur med Modifast, hade ren kur först.

Minns själv när jag provade mina jeans för någon vecka sedan, oj de sitter nästan löst nu...!

/Caroline

skenet sa...

Hej Caroline!
Vilken härlig kommentar- sådana erfarenheter vill vi gärna ha ofta och många av när vi går på kur- eller hur! Hejja hejja Gumman!
Kram Skenet