2007-12-27

19:e dagen - Kom ihåg-lista vid jobbiga stunder

EN liten lista ska jag fixa hur jag tänker för att peppa mig själv, utan rangordning i tankarna

  • När det river i kroppen/själen = det är nu det "tar", därför detta motstånd från kroppen.
  • På mornarna är man ALLTID glad om man lyckades hålla i sig på kvällen :)
  • Tänk en dag i taget- inte mer än så!
  • Varje morgon-lova sig själv att hålla i sig oavsett känslolägen som kan svajja
  • Lyssna på bra inspirerande musik--up-tempo
  • Titta på en gammal bild när du trivdes med dig själv
  • Ring en vän/kompis/partner etc
  • Gå ut och gå en runda runt kvarteret-rensa tankarna
  • Ta ett varmt skumbad
  • Måla naglarna med underlack/lack två lager och överlack-det tar tid!
  • Gurgla munnen/borsta tänderna
  • Drick varmt vatten
  • Gör en kopp tee eller kaffe
  • Det blir inte bättre pga att äta eller dricka- vad är det egentliga problemet
  • Gör en ny frisyr-håruppsättning/sminkning som du inte testat innan
  • Måla en bild/tavla-rita en teckning
  • Spela ett instrument
  • Sticka en halsduk/handarbete
  • Skriv i din blogg
  • Maila vänner/bekannta
  • Hälsa på en vän -
  • Läs i Tinas blogg eller någon annans blogg som du gillar och inspirerar! :)
  • Skriv en delmålslista eller ge dig själv en belöning
  • Gå och köp en tidning
  • Städa lägenheten, rensa lådor/förråd, skåp/garderoben
  • Stryk upp alla rena kläder och häng in fint i garderoben/skåpen
  • Ta ett härligt fotbad, göra en ansiktsmask etc- egenvård
  • Be någon ge dig ryggmassage/hårbottenmassage i 5-10 minuter i utbyte mot att de också får samma behandling
  • vaxa benen- hihii då är det lätt att tänka på ngt annat
  • Hyr en bra film
  • Gå ut och gå med en hund-din egen eller grannens etc
  • ett gym-besök
  • musseum
  • tänk på din/dina målbilder
  • Försök att sova- ibland kan hungerkänslor+sug bero på trötthet
  • Ju mer fokus du har mot målet desto lättare kommer kuren att gå!
  • Mesa inte- säg till dig själv på skarpen- INGET MES!
  • Säg högt till dig själv; Jag KAN JAG VILL OCH JAG SKA KLARA UTAV DET DEN HÄR GÅNGEN!!!
  • Sätt dig och grina en stund- det släpper lös en massa spänningar:)
  • meditera,kör djupavslappning,
  • Andas LUGNT, in genom näsan ut genom munnen...
  • Räkna upp allt vad du är sugen på och ta reda på hur många kcal det innehåller i den mängd du nu är sugen på att stoppa i dig tex 100 g choklad= 570 kcal, osv
  • Jag brukar räkna att jag missat att äta och hur mycket kcal jag sparat på det jag tidigare brukat svulla på! :) tex 80 ciderburkar ... herregud vad mkt det blir efter några veckor...

Oj nu börjar TV-programmet...

kram skenet

2 kommentarer:

sturag sa...

Haha, ja det finns nog lite för mig där:
Måla naglarna o ansiktsmask :) hihi

Du är finurlig du Skenet!

/Peter

skenet sa...

Hej Peter! Ja men du anar inte vad en ansiktsmask och målade naglar gör för viktminskningskänslan... hihi :)